Lemez

Sohn: Tremors

  • - minek -
  • 2014. május 30.

Zene

Az énekes-dalszerző Toph Taylor még 2005-ben, Londonban vette fel első szólóalbumát (akkor még Trouble Over Tokyóként), majd Bécsben telepedett le és adott ki további lemezeket.

2012-től már Sohn néven jelentette meg ígéretes maxijait - tavaly óta a remek 4AD kiadónál, ahol idei albuma is megjelent. Sohn-Taylor hamisítatlan urban soul, avagy R&B stílusú dalokat ír és ad elő - ezeket viszont jó ízléssel hangszerelt, frappánsan összerakott, érdekesen ritmizált, s természetesen markánsan friss elektronikus zenei köntösbe öltözteti. Szerzeményei hallatán eszünkbe juthat Timbaland rafinériája, a kanadai Junior Boys vagy éppen James Blake szenzibilitása - de meg kell hagyni, hogy Sohn hangja egyedi, és a mások által kiötlött produceri trükköket is kellő érzékkel és céltudatosan használja saját céljaira. Számára a bármily ügyesen kikevert audiokulissza csupán kötelező penzum - Sohn a dalaival és a hangjával hódít: az albumnyitó Tempestnél vagy a lemez már jó kétéves slágerénél (The Wheel) még a kíséretet is jórészt a saját vokáljából kialakított ornamentika adja. A recept: elegánsan hűvös tónus, kicsit szomorú hangulatú sorok az elveszettségről, mindez megkapó dallamokba és egy fokozatosan kibomló zenei szerkezetbe csomagolva. A Tremorson sokkal több a jól eltalált, fülbemászó dal, mint az öncélú stílusgyakorlat - előbbiek között feltétlenül fel kell sorolnunk a Fool, a Lights vagy a Lessons már majdnem táncorientált, lüktető ritmusra applikált balladáit, vagy az eleganciát tökélyre fejlesztő Tremors albumzárását.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.