Lemez

Steffi: Power Of Anonimity

  • Velkei Zoltán
  • 2015. január 20.

Zene

A holland születésű, de jó ideje Berlinben élő Steffi a neves ­house-klubban, a Panorama Barban betöltött rezidensi állásával híresült el a 2000-es évek végén: előremu­tató számszelekciója és jó ízléssel összerakott dj-szettjei magasra helyezték őt a képzeletbeli toplistákon.

Aztán 2011-ben megírta első albumát (Yours & Mine), ami az év egyik kiemelkedő tánczenei gyűjteménye lett, most pedig relatíve váratlanul előállt második munkájával.

A Power Of Anonimity minden lemezlovas álma: a rajta található összes szám bevethető a tánctéren – művészi kinyilatkoztatás helyett így a lemez abszolút funkcionális szerepet tölt be. Az összhatása mégsem csökken ezáltal, ami igazolja, hogy Steffi 2014-ben is releváns szereplője saját színterének. Stílusgyakorlatai irigylésre méltóak: az Everyday Objects légies, hi-tek hangzású detroiti sávjai odaférnek a klasszikusok által megalkotottak mellé, a Hard Hitting Horizon szintetizátorai és feszes tempója pedig jócskán túlmutat korunk konformista megoldásain. Több helyen is hallhatók érdekes elhajlások, a Pip és a Fine Friend például az electro felé kacsintgat, a Selfhood és JBW25 pedig funkelemekkel működik, de nem Mike Dehnert hardtechnós hang­zá­sára kell gondolni, hanem valami sokkal finomabbra, nőie­sebbre.
A találó című Treasure Seeking pedig a tetőpont – az album egyetlen éneklős darabja nemcsak kifejezetten slágeres, de egészen szexi is.

Ostgut Ton/Aktrecords, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.