Lemez

Steffi: Power Of Anonimity

  • Velkei Zoltán
  • 2015. január 20.

Zene

A holland születésű, de jó ideje Berlinben élő Steffi a neves ­house-klubban, a Panorama Barban betöltött rezidensi állásával híresült el a 2000-es évek végén: előremu­tató számszelekciója és jó ízléssel összerakott dj-szettjei magasra helyezték őt a képzeletbeli toplistákon.

Aztán 2011-ben megírta első albumát (Yours & Mine), ami az év egyik kiemelkedő tánczenei gyűjteménye lett, most pedig relatíve váratlanul előállt második munkájával.

A Power Of Anonimity minden lemezlovas álma: a rajta található összes szám bevethető a tánctéren – művészi kinyilatkoztatás helyett így a lemez abszolút funkcionális szerepet tölt be. Az összhatása mégsem csökken ezáltal, ami igazolja, hogy Steffi 2014-ben is releváns szereplője saját színterének. Stílusgyakorlatai irigylésre méltóak: az Everyday Objects légies, hi-tek hangzású detroiti sávjai odaférnek a klasszikusok által megalkotottak mellé, a Hard Hitting Horizon szintetizátorai és feszes tempója pedig jócskán túlmutat korunk konformista megoldásain. Több helyen is hallhatók érdekes elhajlások, a Pip és a Fine Friend például az electro felé kacsintgat, a Selfhood és JBW25 pedig funkelemekkel működik, de nem Mike Dehnert hardtechnós hang­zá­sára kell gondolni, hanem valami sokkal finomabbra, nőie­sebbre.
A találó című Treasure Seeking pedig a tetőpont – az album egyetlen éneklős darabja nemcsak kifejezetten slágeres, de egészen szexi is.

Ostgut Ton/Aktrecords, 2014

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.