Lemez

A kétkedők nyugalma

Superbutt: Music For Animals

  • V. Á.
  • 2012. február 2.

Zene

A Vörös András énekes vezette Superbutt komoly változásokon ment át az elmúlt években, és ezek a tagcserék elég radikális zenei változásokat sejtettek.

A kiválóan sikerült előző lemez, a You And Your Revolution után ugyanis gyakorlatilag az egész zenekari tagság lelépett, beleértve a fő dalszerzőknek számító Szentpéteri Zsoltot és Szűcs Szabolcsot is. Vörös mellé a kreatív agy pozíciójába most az a Kovács Attila került, aki eddig leginkább olyan goromba underground metálzenekarokban reszelt, mint a Watch My Dying vagy a Sear Bliss.


A radikális változás be is jött, viszont a kétkedők megnyugodhatnak: a végeredmény egyrészt ezúttal is minőségi lett, másrészt pedig az is fellélegezhet, aki attól félt, hogy Kovács Morbid Angel-kópiát farag a Superbuttból. A Superbutt zenéje ugyan jóval komplexebb és metálosabb lett, Vörös jellegzetes dallamokat produkáló, mély fekvésű hangja még mindig közös kontextusba helyezi az új dalokat a régiekkel. A másodikként érkező Best Plays rögtön akkora sláger, mint az előző lemezLast Callja volt - még akkor is, ha a verzékben kimondottan thrashes zakatolást hallunk. A másik telitalálat az Evil Blues, ami úgy indul, mintha a következő Haunted-lemezt hallanánk, miközben a verzékben érdekes gitárhangokkal megspékelt, lötyögős shuffle-ba vált át, a harmadik pedig a záró Murder Of Socrates, ahol majdnem voivodos hangokból alakul ki egy hosszabb, epikusabb dal kellő súllyal odahelyezett énekdallamokkal. De alapvetően az egész lemez rendben van - még a bónuszdiszkre felpakolt három magyar nyelvű dal és a két feldolgozás is király.

Edge, 2011


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."