Lemez

A kétkedők nyugalma

Superbutt: Music For Animals

  • V. Á.
  • 2012. február 2.

Zene

A Vörös András énekes vezette Superbutt komoly változásokon ment át az elmúlt években, és ezek a tagcserék elég radikális zenei változásokat sejtettek.

A kiválóan sikerült előző lemez, a You And Your Revolution után ugyanis gyakorlatilag az egész zenekari tagság lelépett, beleértve a fő dalszerzőknek számító Szentpéteri Zsoltot és Szűcs Szabolcsot is. Vörös mellé a kreatív agy pozíciójába most az a Kovács Attila került, aki eddig leginkább olyan goromba underground metálzenekarokban reszelt, mint a Watch My Dying vagy a Sear Bliss.


A radikális változás be is jött, viszont a kétkedők megnyugodhatnak: a végeredmény egyrészt ezúttal is minőségi lett, másrészt pedig az is fellélegezhet, aki attól félt, hogy Kovács Morbid Angel-kópiát farag a Superbuttból. A Superbutt zenéje ugyan jóval komplexebb és metálosabb lett, Vörös jellegzetes dallamokat produkáló, mély fekvésű hangja még mindig közös kontextusba helyezi az új dalokat a régiekkel. A másodikként érkező Best Plays rögtön akkora sláger, mint az előző lemezLast Callja volt - még akkor is, ha a verzékben kimondottan thrashes zakatolást hallunk. A másik telitalálat az Evil Blues, ami úgy indul, mintha a következő Haunted-lemezt hallanánk, miközben a verzékben érdekes gitárhangokkal megspékelt, lötyögős shuffle-ba vált át, a harmadik pedig a záró Murder Of Socrates, ahol majdnem voivodos hangokból alakul ki egy hosszabb, epikusabb dal kellő súllyal odahelyezett énekdallamokkal. De alapvetően az egész lemez rendben van - még a bónuszdiszkre felpakolt három magyar nyelvű dal és a két feldolgozás is király.

Edge, 2011


Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.