rés a présen

Sűrű ősz

  • rés a présen
  • 2023. szeptember 20.

Zene

Fekete-Kovács Kornél zenekarvezető, Modern Art Orchestra

rés a présen: Hogyan zárta a zenekar a nyarat?

Fekete-Kovács Kornél: Nagyon mozgalmas nyarat tudhatunk magunk mögött, sok érdekes és értékes fellépésünk volt a szabadtéri szezonban. Különösen szeretem ezeket az alkalmakat, hiszen ilyenkor egészen más közönség előtt játszunk: olyan emberekhez is eljuthat a zenénk, akik nem feltétlen látogatói a kortárs budapesti hangversenytermeknek. Ezek a programok javarészt a VEB2023 Európa Kulturális Főváros rendezvényeiként valósultak meg. Jelenlétünk a balatoni régióban azonban nem korlátozódik a nyári, turistaszezonra, hiszen mi folytatjuk a koncertezést a térség kisebb-nagyobb településein. Csakhogy egyet említsek a sok közül, december 5-re tervezzük a Ligeti György előtt tisztelgő műsorunk veszprémi bemutatóját.

rap: Az őszt a Gershwin 125 című koncerttel kezdi a zenekar a BMC-ben, szeptember 26-án. Milyen műsorra számíthatunk?

FKK: Új évadot indítottunk már szeptember 5-én a Legendás albumok című sorozatunk koncertjével, de a nagy nyitás valóban a Gershwin-koncert lesz. Napra pontosan ekkor lesz 125 éve, hogy megszületett George Gershwin, az a zseniális zeneszerző, aki klasszikus szerzőként az elsők között érzett inspirációt az afroamerikai-amerikai dzsesszmuzsika hangzásában. Ezen a koncerten a szerző egyik leghíresebb darabját, a Porgy és Besst mutatjuk majd be, olyan módon, ahogyan hazánkban még nem hallhatta a közönség. Jörg Achim Keller, a frankfurti rádió HR Big Bandjének vezetője eredetileg Michail Breckernek készítette el azt az átdolgozást, amelyet játszani fogunk. Sajnálatos, hogy a darab elkészültét Brecker már nem érte meg. Pár év elteltével Keller felkért minket, hogy játsszuk lemezre a darabot, Tony Lakatos főszereplésével. Szeptember 26-án a BMC-ben Tony közreműködésével és Keller dirigálása alatt tisztelgünk George Gershwin előtt ezzel a művel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.