Csupán a lehetséges olvasatok egyikét tárja a nézõk elé a társulat, nagyon bensõségesen, saját világot teremtve azonnal, amelybe a nézõ - rajta múlik - vagy mélyen belecsúszik, vagy egészen kívül marad. Az alapmû mindössze asszociációkat indít el - az értelmezõk inkább a schulzi alapfilozófiát (minden megtörténhet) fogadják el, és arra építik a kifordított világot, amely a díszletben is bõven érvényesül, és amelyet a színészek már maguk képzelnek el a saját, akár társulaton belüli viszonyaikra építve.
Szürreális emlékeikbe, álmaikba vezetik be a nézõket, szeretettel és õszintén, önmagukhoz kíméletlenül. Egy homokszínpadon, szavak nélkül, saját zenére, hangokra, csilingelésekre mutatják fel õrületeiket, szenvedélyeiket, amelyektõl nem is szeretnének megszabadulni. Lyukakból, polcokról, kádakból bújnak elõ, megõrülnek, megszelídülnek, nevetésre, megdöbbenésre késztetnek. Jan Svankmajer A gyönyör összeesküvõi címû filmjének rokonát látni a színpadon - és ennek az összeesküvésnek speciel szívesen a részese vagyok.
Zsámbéki Színházi Bázis, augusztus 15.
*****