Lemez

Tegan and Sara: Love You To Death

  • G.A.
  • 2016. július 30.

Zene

Ha nem a keresztneveikből áll, a kanadai testvérduó talán még a zenekara nevét is megváltoztatta volna, amikor két évvel ezelőtt a hetedik lemezén, a Heart­throbon az addigi, kedvesen introvertált indie-rockból szolidan bombasztikus szintipoppá formálta át a dalait – kereskedelmi és kritikai szempontból is maximális sikerrel. Másfelől viszont az ikerlányok akkor és most, ezen a friss albumon is csak a hangzást csinosították ki, a belső lényeg nem változott, sőt: a korábban sem tagadott, de nem feltétlenül hangsúlyozott queer tartalom még plasztikusabbá is vált. Hogy mást ne mondjunk, a Love You to Death első rádiós dala, a Boyfriend Sara Quin életének azt az élményét dolgozza fel, amikor kivédhetetlenül magába bolondított egy addig önmagát makulátlanul heteroszexuálisnak gondoló fiatal nőt (akivel egyébiránt azóta is együtt él). Erre a nyíltságra és személyességre nagy szükség van azon a lemezen, amely egyébként egy jól megreflektorozott korcsolyapálya jeges szikrázását idézi fel a maga vaskos, a 80-as éveket telibe találó szintetizátoraival és dobgépeivel. Robyn pár évvel ezelőtti, egyszerre érzékeny és intenzíven pumpáló skandináv elektropopja találkozik itt Madonna valahai fénykorával, és sikerült is jó néhány arénarengető refrént találni a vállalkozáshoz: a Stop Desire és főleg a U-Turn (amely talán még Tarlós Istvánt is lelkes bólogatásra késztetné egy szivárványos zászló alatt) például könnyedén letarolhatja a világot, még mielőtt véget ér a nyár. A nyár és a világ is megköszönné.

Warner, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.