Lemez

Tegan and Sara: Love You To Death

  • G.A.
  • 2016. július 30.

Zene

Ha nem a keresztneveikből áll, a kanadai testvérduó talán még a zenekara nevét is megváltoztatta volna, amikor két évvel ezelőtt a hetedik lemezén, a Heart­throbon az addigi, kedvesen introvertált indie-rockból szolidan bombasztikus szintipoppá formálta át a dalait – kereskedelmi és kritikai szempontból is maximális sikerrel. Másfelől viszont az ikerlányok akkor és most, ezen a friss albumon is csak a hangzást csinosították ki, a belső lényeg nem változott, sőt: a korábban sem tagadott, de nem feltétlenül hangsúlyozott queer tartalom még plasztikusabbá is vált. Hogy mást ne mondjunk, a Love You to Death első rádiós dala, a Boyfriend Sara Quin életének azt az élményét dolgozza fel, amikor kivédhetetlenül magába bolondított egy addig önmagát makulátlanul heteroszexuálisnak gondoló fiatal nőt (akivel egyébiránt azóta is együtt él). Erre a nyíltságra és személyességre nagy szükség van azon a lemezen, amely egyébként egy jól megreflektorozott korcsolyapálya jeges szikrázását idézi fel a maga vaskos, a 80-as éveket telibe találó szintetizátoraival és dobgépeivel. Robyn pár évvel ezelőtti, egyszerre érzékeny és intenzíven pumpáló skandináv elektropopja találkozik itt Madonna valahai fénykorával, és sikerült is jó néhány arénarengető refrént találni a vállalkozáshoz: a Stop Desire és főleg a U-Turn (amely talán még Tarlós Istvánt is lelkes bólogatásra késztetné egy szivárványos zászló alatt) például könnyedén letarolhatja a világot, még mielőtt véget ér a nyár. A nyár és a világ is megköszönné.

Warner, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.