Lemez

Tegan and Sara: Love You To Death

  • G.A.
  • 2016. július 30.

Zene

Ha nem a keresztneveikből áll, a kanadai testvérduó talán még a zenekara nevét is megváltoztatta volna, amikor két évvel ezelőtt a hetedik lemezén, a Heart­throbon az addigi, kedvesen introvertált indie-rockból szolidan bombasztikus szintipoppá formálta át a dalait – kereskedelmi és kritikai szempontból is maximális sikerrel. Másfelől viszont az ikerlányok akkor és most, ezen a friss albumon is csak a hangzást csinosították ki, a belső lényeg nem változott, sőt: a korábban sem tagadott, de nem feltétlenül hangsúlyozott queer tartalom még plasztikusabbá is vált. Hogy mást ne mondjunk, a Love You to Death első rádiós dala, a Boyfriend Sara Quin életének azt az élményét dolgozza fel, amikor kivédhetetlenül magába bolondított egy addig önmagát makulátlanul heteroszexuálisnak gondoló fiatal nőt (akivel egyébiránt azóta is együtt él). Erre a nyíltságra és személyességre nagy szükség van azon a lemezen, amely egyébként egy jól megreflektorozott korcsolyapálya jeges szikrázását idézi fel a maga vaskos, a 80-as éveket telibe találó szintetizátoraival és dobgépeivel. Robyn pár évvel ezelőtti, egyszerre érzékeny és intenzíven pumpáló skandináv elektropopja találkozik itt Madonna valahai fénykorával, és sikerült is jó néhány arénarengető refrént találni a vállalkozáshoz: a Stop Desire és főleg a U-Turn (amely talán még Tarlós Istvánt is lelkes bólogatásra késztetné egy szivárványos zászló alatt) például könnyedén letarolhatja a világot, még mielőtt véget ér a nyár. A nyár és a világ is megköszönné.

Warner, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.