tévé - Teknőc a láthatáron

  • -tévésmaci -
  • 2009. március 5.

Zene

"Helló, Edit vagyok! Dió, a nagybátyám zoológus, húsz évig teknősöket kutatott az óceán közepén Most jött haza" És meglátjuk őt! Úgy néz ki, mint egy világzenével kacérkodó folk-beat énekes, s valami erősen aranyossági (ha a műsor nem kifejezetten az óvodásokat célozná, úgy mondanánk: "jófejségi") alapú tevékenységet végez, lassan ereszkedve berepül a képbe, ilyesmi Az összekötő szöveg szerint írja a disszertációját, de ahogy mi is jeleztük, őskövület az illető, hát: kézzel írja Mikor azt tudja egy óvodás is, hogy mondjuk a Gutenberg-galaxisnak már simán befellegzett Információs sztrádák hálózzák be hétköznapjainkat, máshogy kelünk, máshogy fekszünk, mint Dió fénykorában (tehát a rendszerváltás környékén) Vágom, arra megy ki a játék, hogy ezt a vicces Ellen-Köbükit valahogy domesztikálják a serdületlen néposztályok képernyőn (a Millenáris ilyesmikre hivatott szegleteiben) elhelyezkedő tagjai S a sztori e fordulatánál búcsút is veszünk ősemberi hősünktől, és átcsapunk egy csoportos foglalkozás (fent nevezett) helyszíni közvetítésébe, ami azért is jó, mert a jelzett korosztályra nyilván a közösségi élmények vannak a legnagyobb hatással Szombaton például egy empatikus szakelem segítségével a bábozás régi és új útjain hágott egymás sarkára az aprójószág, s produkált szerfelett tiszteletreméltó eredményeket - nekem éppenséggel hiányzott egy Joker-báb (s ne jöjjenek avval, hogy az 18-as, inkább nézzenek körül) A jövő héten a fél pár zoknik univerzális problematikája, utána pedig a betűk jönnek - remélem, végeznek velük m1, szombatonként 1605-kor ***** . .
"Helló, Edit vagyok! Dió, a nagybátyám zoológus, húsz évig teknõsöket kutatott az óceán közepén. Most jött haza..." És meglátjuk õt! Úgy néz ki, mint egy világzenével kacérkodó folk-beat énekes, s valami erõsen aranyossági (ha a mûsor nem kifejezetten az óvodásokat célozná, úgy mondanánk: "jófejségi") alapú tevékenységet végez, lassan ereszkedve berepül a képbe, ilyesmi. Az összekötõ szöveg szerint írja a disszertációját, de ahogy mi is jeleztük, õskövület az illetõ, hát: kézzel írja. Mikor azt tudja egy óvodás is, hogy mondjuk a Gutenberg-galaxisnak már simán befellegzett. Információs sztrádák hálózzák be hétköznapjainkat, máshogy kelünk, máshogy fekszünk, mint Dió fénykorában (tehát a rendszerváltás környékén). Vágom, arra megy ki a játék, hogy ezt a vicces Ellen-Köbükit valahogy domesztikálják a serdületlen néposztályok képernyõn (a Millenáris ilyesmikre hivatott szegleteiben) elhelyezkedõ tagjai. S a sztori e fordulatánál búcsút is veszünk õsemberi hõsünktõl, és átcsapunk egy csoportos foglalkozás (fent nevezett) helyszíni közvetítésébe, ami azért is jó, mert a jelzett korosztályra nyilván a közösségi élmények vannak a legnagyobb hatással. Szombaton például egy empatikus szakelem segítségével a bábozás régi és új útjain hágott egymás sarkára az aprójószág, s produkált szerfelett tiszteletreméltó eredményeket - nekem éppenséggel hiányzott egy Joker-báb (s ne jöjjenek avval, hogy az 18-as, inkább nézzenek körül). A jövõ héten a fél pár zoknik univerzális problematikája, utána pedig a betûk jönnek - remélem, végeznek velük.

m1, szombatonként 16.05-kor

*****

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.