Örömmel jelenthetjük, hogy még mindig él és virul a brit elektronikus tánczene hajnalának egyik klasszikus formációja! Igaz, hogy a zeneipari pályafutását a Killing Joke roadjaként kezdő Alex Paterson maradt az idők során az egyedüli stabil tag, de a formáció termékenységét jelzi, hogy a címében is a brit királyi családdal szembeni averziójára utaló Abolition… már a The Orb tizenhatodik nagylemeze, és erre is jutott bőven ötlet és mondanivaló: a szinte idézhetetlenül hosszú számcímek között megannyi történelmi utalás, különös tekintettel a birodalmi rabszolga-kereskedelemre, a Kelet-indiai Társaságnak kiszervezett ópiumbizniszre, a gyarmati és egyéb háborúkra. Persze kritikai reflexiókból és merő intertextualitásból még nem állna össze egy szórakoztató, élvezetes album, ám Paterson és szintén legendás alkotótársai, közöttük a System 7 duó (Steve Hillage, Miquette Giraudy), a Killing Joke-basszer/producer Youth, vagy éppen Roger Eno és David Harrow kifinomult (még ha nem is egyenletesen izgalmas) zeneanyagot raktak össze. Az Orb-recept többé-kevésbé működik is, a produkció dupla fedelű iróniáját szolgáló hangminták a helyükre kerültek, a kvázi-Ibiza-house-tól a színtiszta, léleksimogató ambientig (Pervitin, Afros, Afghans and Angels, Shape Shifters), majd a szétcsavart dub-reggae-ig és laza jungle-ig terjedő, étvágygerjesztő zenei spektrum nagyon is rendben van. Az egész produkciót átszövő, az Orbra mindig is jellemző egészséges humor pedig átlendíti a befogadót a ritka zenei holtpontokon is.
Cooking Vinyl, 2020