Lemez

These New Puritans: Field Of Reeds

  • - minek -
  • 2013. augusztus 4.

Zene

A Barnett ikrek (a multiinstrumentalista-zeneszerző-énekes Jack és a dobos-divatmodell George - éppen csak helyhiány miatt maradtak ki a zenész ikrekről szóló online összeállításunkból), s a mellettük kitartó Thomas Hein basszer 2006 óta működteti a londoni kollektívát. Most azt kell mondanunk, harmadszor is képesek voltak arra a bravúrra, hogy felülmúlják a publikum (provokatív nyilatkozataiktól is fűtött) várakozásait.

A vadonatúj lemez a maga szinte álomszerű, kamarazenei hangulatával precízen ellenpontozza az előző albumuk, a Hidden jól kiszámított zaklatottságát. Jack Barnett dúsan hangszerelt, végig ötletes kompozíciói helyenként szinte a hetvenes évek art rock/progrock világát idézik meg, ugyanakkor nyoma sincs bennük idegesítő nagyképűségnek vagy fölösleges maníroknak. A hagyományos dalformából építkező, de azon túlnövő, a kortárs klasszikus zenéből és az ambient-hagyományból egyaránt építkező, felkavaróan érzelmes darabokat hallunk, s az eredmény néhol szinte már hipnotikus hatású. Jack hagyományosan maga énekli saját dalait, ám itt segítséget is kap a nagyszerű dzsessz- és fadoénekes Elisa Rodriguestől, aki már a nyitó (Burt Bacharachot recikláló) This Guy's In Love With You-ban, majd a neki írt Dreamben is bizonyítja, hogy jelenlététől szinte felragyog az amúgy is szépre polírozott zeneanyag. Nehéz igazi csúcspontot találni, de a Spiral mélyre hangolt zongorán, bőgőn kúszó duettje és a rákövetkező dörmögő vokálos, repetitív Organ Eternal mindenképpen az esélyesek közé tartozik.

Infectious/Neon Music, 2013

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.