Koncert

Toy

  • - minek -
  • 2014. április 27.

Zene

Fiatal brit zenekar két érett és egyben tartalmasan szórakoztató lemezzel a zsákban - ez csak jól sikerülhet, gondolná az ember előzetesen. Sajnos kevesebben vagyunk a vártnál, de ahogy a Toy (kis késéssel) elkezdi, úgy tűnik, őket csöppet sem zavarja a laza klubhangulat.

Kétségtelenül impresszív a késő hatvanas években dizájnolt frizurák eme orgiája - pláne, hogy hangzásban is többször hozzák a korai Pink Floydot! A két gitár, orgonista/szintis, dob, basszus felállás tömény és feszes megszólalást tesz lehetővé - amikor rendesen gerjesztik a hangszereket, a terem is beindul.

A program mondhatni tökéletes: tényleg a két album legjobb számaiból rakták össze, és a szerkezete is rendben van - egy-egy melodikus, szinte dreampopos dalt vagy blokkot rendre követ némi jó értelemben vett zúzás. Nem lehet nem észrevenni, hogy az utóbbi kategóriában maximálisan vezetnek az első album krautalapú darabjai, mint például a koncert szinte mértani középpontjában elhangzó, nagyon odatett Kopter. De nem maradhatnak ki az olyan könnyed, tinglitangli dalok sem, mint a My Heart Skips a Beat, amelyben Tom Dougall énekes pontosan olyan hamisan intonál, ahogy a boldogult Syd Barrett tette egykoron. Megjegyeznénk: a Toy szinte tökélyre fejlesztette a jéghideg profizmust - úgy megszólalásban, mint stílus tekintetében. Csupán látszat a blazírt unottság, amit hajlamosak volnánk a turné okozta fáradtságnak tulajdonítani: ezt a pszichedelikus, az álomszerűséget sem nélkülöző dalcsokrot talán nem is lehetne máshogy előadni. A szívet, lelket hiányolók figyelmét pedig felhívnánk arra, hogy az öt fiatal produkciójából így is süt a zenéjük és az általuk revitalizált acid rock szubkultúra iránti elkötelezettség - de azért a közönség közé nem fognak beugrálni, sem gitárroncsokat széthinteni a teremben (sőt még arra sem lehetett rávenni őket, hogy a frenetikus Join The Dotsszal záródó programot megfejelve legalább egy ráadást lenyomjanak).

Dürer Kert, március 21.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”