Koncert

Trapéz és korlát

Pink

  • - minek -
  • 2017. szeptember 17.

Zene

Amilyen ordas botrány lett tavaly Rihanna fellépéséből, annyira jót húztak most a Sziget szervezői Pinkkel, akit meghökkentő módon és mértékben imádott körbe a (a nulladik nap tapasztalatai alapján nem kis részben magyar) publikum, s előzetes elvárásaikat a koncert is maximálisan kielégítette.

Mindehhez hozzátartozik, hogy egy Pink-show nem egyszerű előadás, hanem számos műfaji elemből összerakott esztrádműsor, amelynek kötelező része a cirkuszi attrakció is! Nos, a légtornászkodást is hibátlanul teljesítette a gondosan felnyírt irokézfrizurával tüntető, a koncert alatt többször ruhát váltó művésznő. Hogy ez némi technikai malőrök miatt az éneklés rovására ment? Bánja a fene! Különben is, Pink két remek háttérvokalistája nem csupán támaszt nyújtott, de sokszor ők vitték a prímet is, pláne, ha a sztárnak egyéb dolga akadt (hallgatókkal való pacsizás; táncos mozdulatok; kifutón bemutatott sprintek stb.).

A vaskos setlist gondosan elosztva természetesen az összes olyan slágert tartalmazta, amelyeket az is kívülről fúj, akit soha nem érintett meg a művésznő vadóc­ságból és zsigeri rockerségből összegyúrt sajátos varázsa. Noha a közönyöseket valószínűleg ez a koncert sem tudta meggyőzni az életmű nagyszerűségéről, az kétségtelen, hogy Pink és zenésztársai mennyire élvezik eljátszani a rocktörténet gusztusos maradványaiból összekukázott, ravaszul kimódolt, hatásvadász számaikat. Az énekesnő figyelemre méltó hangi adottságait némileg paradox módon az akusztikus blokkban mutatta meg. Noha a hangosítási problémák miatt nem lehetett teljes a műélvezet, az így is lejött, hogy Pink az ihletettebb feldolgozásokban nemcsak Janis Joplinná képes átváltozni (az amúgy K. Kristofferson által szerzett Me and Bobby McGee-ben), de még Robert Plantté is, a Babe, I’m Gonna Leave You Led Zeppelin-féle interpretációban, amit a számon belüli váltás nyomán már elektromos, derekas gitárszólóval kísérve prezentálnak. Ezek a darabok (vagy a teljes átéléssel előadott River, amúgy Bishop Briggs tavalyi slágerszáma) tükrözhetik Pink dilemmáját vagy éppen előadói kétarcúságát is, hiszen utoljára a You+Me folkduó tagjaként adott ki albumot, az ősszel megjelenő „hagyományos” Pink-sorlemezről viszont elővigyázatosságból nem szólt egy hang sem. Csakhogy a közönség nagyobb része értetlenül figyeli a zaj hiányát, a többség sajnos érzéketlen az efféle rocktörténeti finomságok iránt. Ők harsány veretésre jöttek, és ezt meg is kapták a fináléban (Raise Your Glass) meg a ráadásban (So What), úgyhogy elégedetten térhettek haza: végre egy szupersztár, aki nem vette palira őket.

Sziget, Dan Panaitescu Nagyszínpad augusztus 9.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.