Lemez

Warpaint: Warpaint

Zene

A zenekarok általában az első vagy a sokadik lemezüknek nem szoktak címet adni, és viszonylag kevés példa van arra, hogy valaki a második albumát jelenteti meg szimplán a saját neve alatt. A Los Angelesben székelő, kizárólag női tagokból álló Warpaint a ritkább vonulathoz csatlakozott, aminek az is oka lehet, hogy a 2010-es, The Fool című bemutatkozásukat követően viszonylag nehezen sikerült előrukkolniuk a folytatással.

Oké, a hype-nak köszönhetően hosszúra nyúlt turné - amely Magyarországot is érintette - természetesen lelassította a procedúrát, de a zenészek már itteni látogatásuk során is hangsúlyozták, hogy a második lemez nem a testvére, hanem a külön háztartásban élő unokatestvére lesz majd a debütnek. És a Warpaint kicsit tényleg olyan, mintha egy újrakezdést hallanánk.

A motownos énekharmóniák és a Cocteau Twins-es lebegések megmaradtak, de a produceri és keverési munkáért felelős Flood/Nigel Godrich kettős keze nyoma letagadhatatlan. Az Intro akár rögtön az újrakezdést szimbolizálhatja, hiszen a dalba kétszer vág bele a zenekar - ritka húzás stúdiólemezen, hogy egy "hibát" direkt meghagynak az örökkévalóságnak. A táncos hatások a Feeling Alrightban és a címében béna szójátékkal élő Disco/Veryben érvényesülnek leginkább, a többi dal viszont a Warpainttől már korábban megszokott, lebegős hangulatot hozza - egy fokkal a debüt és kettővel a velük sokszor párhuzamként emlegetett The xx színvonala alatt. A jobb pillanatokért a szintiket elektromos gitárokkal izgalmasan vegyítő Biggy, az akusztikusan induló, éteri Teese és az enyhén björkös Drive felel, de valószínűleg ezek sem maradnak meg sokáig a kollektív emlékezetben. A nehéz második lemez klasszikus próbatételét tehát nem vette túl jól a Warpaint, de mindenképp érdemes megvárni a harmadikat: az majd eldönti, hogy valójában mennyire fontos zenekarral van dolgunk.

Rough Trade/Neon Music, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”