Lemez

Warpaint: Warpaint

Zene

A zenekarok általában az első vagy a sokadik lemezüknek nem szoktak címet adni, és viszonylag kevés példa van arra, hogy valaki a második albumát jelenteti meg szimplán a saját neve alatt. A Los Angelesben székelő, kizárólag női tagokból álló Warpaint a ritkább vonulathoz csatlakozott, aminek az is oka lehet, hogy a 2010-es, The Fool című bemutatkozásukat követően viszonylag nehezen sikerült előrukkolniuk a folytatással.

Oké, a hype-nak köszönhetően hosszúra nyúlt turné - amely Magyarországot is érintette - természetesen lelassította a procedúrát, de a zenészek már itteni látogatásuk során is hangsúlyozták, hogy a második lemez nem a testvére, hanem a külön háztartásban élő unokatestvére lesz majd a debütnek. És a Warpaint kicsit tényleg olyan, mintha egy újrakezdést hallanánk.

A motownos énekharmóniák és a Cocteau Twins-es lebegések megmaradtak, de a produceri és keverési munkáért felelős Flood/Nigel Godrich kettős keze nyoma letagadhatatlan. Az Intro akár rögtön az újrakezdést szimbolizálhatja, hiszen a dalba kétszer vág bele a zenekar - ritka húzás stúdiólemezen, hogy egy "hibát" direkt meghagynak az örökkévalóságnak. A táncos hatások a Feeling Alrightban és a címében béna szójátékkal élő Disco/Veryben érvényesülnek leginkább, a többi dal viszont a Warpainttől már korábban megszokott, lebegős hangulatot hozza - egy fokkal a debüt és kettővel a velük sokszor párhuzamként emlegetett The xx színvonala alatt. A jobb pillanatokért a szintiket elektromos gitárokkal izgalmasan vegyítő Biggy, az akusztikusan induló, éteri Teese és az enyhén björkös Drive felel, de valószínűleg ezek sem maradnak meg sokáig a kollektív emlékezetben. A nehéz második lemez klasszikus próbatételét tehát nem vette túl jól a Warpaint, de mindenképp érdemes megvárni a harmadikat: az majd eldönti, hogy valójában mennyire fontos zenekarral van dolgunk.

Rough Trade/Neon Music, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.