Lemez

Warpaint: Warpaint

Zene

A zenekarok általában az első vagy a sokadik lemezüknek nem szoktak címet adni, és viszonylag kevés példa van arra, hogy valaki a második albumát jelenteti meg szimplán a saját neve alatt. A Los Angelesben székelő, kizárólag női tagokból álló Warpaint a ritkább vonulathoz csatlakozott, aminek az is oka lehet, hogy a 2010-es, The Fool című bemutatkozásukat követően viszonylag nehezen sikerült előrukkolniuk a folytatással.

Oké, a hype-nak köszönhetően hosszúra nyúlt turné - amely Magyarországot is érintette - természetesen lelassította a procedúrát, de a zenészek már itteni látogatásuk során is hangsúlyozták, hogy a második lemez nem a testvére, hanem a külön háztartásban élő unokatestvére lesz majd a debütnek. És a Warpaint kicsit tényleg olyan, mintha egy újrakezdést hallanánk.

A motownos énekharmóniák és a Cocteau Twins-es lebegések megmaradtak, de a produceri és keverési munkáért felelős Flood/Nigel Godrich kettős keze nyoma letagadhatatlan. Az Intro akár rögtön az újrakezdést szimbolizálhatja, hiszen a dalba kétszer vág bele a zenekar - ritka húzás stúdiólemezen, hogy egy "hibát" direkt meghagynak az örökkévalóságnak. A táncos hatások a Feeling Alrightban és a címében béna szójátékkal élő Disco/Veryben érvényesülnek leginkább, a többi dal viszont a Warpainttől már korábban megszokott, lebegős hangulatot hozza - egy fokkal a debüt és kettővel a velük sokszor párhuzamként emlegetett The xx színvonala alatt. A jobb pillanatokért a szintiket elektromos gitárokkal izgalmasan vegyítő Biggy, az akusztikusan induló, éteri Teese és az enyhén björkös Drive felel, de valószínűleg ezek sem maradnak meg sokáig a kollektív emlékezetben. A nehéz második lemez klasszikus próbatételét tehát nem vette túl jól a Warpaint, de mindenképp érdemes megvárni a harmadikat: az majd eldönti, hogy valójában mennyire fontos zenekarral van dolgunk.

Rough Trade/Neon Music, 2014

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."