Lemez

Weezer: Pacific Daydream

  • Lang Ádám
  • 2017. december 9.

Zene

1994-ben robbantak be a cím nélküli kék lemezükkel, amelyen az ötvenes évek rágógumipopját és a hetvenes évek powerpopját gyúrták össze a grunge-os hangzással, de egy év múlva kiadott Pinkerton című albumuk már az emo egyik alapvetésévé vált. A 2000-ben megjelent „zöld lemez” és a 2002-es Maldatroit kevésbé volt erős, de ezek után már a legnagyobb amerikai rockzenekarok között emlegették őket. Mindezt úgy hálálták meg, hogy egy évtizeden keresztül borzalmas anyagokkal idegenítették el a rajongóikat, akik közül többen a zenekar feloszlásáért kezdtek kampányolni. De 2014-ben, amikor már majdnem mindenki legyintett Rivers Coumo bandájára, egy kiváló lemezzel álltak elő (Everything Will Be Alright in the End), 2015-ben pedig erre is rákontráztak a Beach Boys-ihletésű Kalifornia-ódájukkal, a negyedik cím nélküli, ezúttal fehér színnel jelölt albumon.

Ehhez képest az idei Pacific Daydream maga a borzalom. A kezdő szám (Mexican Fender) még beillik egy klasszikus Weezer-dalnak. De ahogy elfogynak a riffek, egyre inkább azt érezzük, mintha a 5 Seconds To Summer nevű tinibanda talált volna egy Beach Boys best ofot a padláson. Végeredményben a Pacific Daydream egy öt-hat évvel megkésett, EDM-fertőzte, átlagos pop-rock lemez lett egy csomó dallamos, ám felejthető limonádédallal. A lazázós Beach Boys és a szenvedélyes Weekend Woman talán még működhetne is – más hangszereléssel, más együttestől. De a Weezer esetében ez az új lemez egy minden eddiginél butább vagy inkább szemetebb visszalépés.

Crush Music, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.