Lemez

Weezer: Pacific Daydream

  • Lang Ádám
  • 2017. december 9.

Zene

1994-ben robbantak be a cím nélküli kék lemezükkel, amelyen az ötvenes évek rágógumipopját és a hetvenes évek powerpopját gyúrták össze a grunge-os hangzással, de egy év múlva kiadott Pinkerton című albumuk már az emo egyik alapvetésévé vált. A 2000-ben megjelent „zöld lemez” és a 2002-es Maldatroit kevésbé volt erős, de ezek után már a legnagyobb amerikai rockzenekarok között emlegették őket. Mindezt úgy hálálták meg, hogy egy évtizeden keresztül borzalmas anyagokkal idegenítették el a rajongóikat, akik közül többen a zenekar feloszlásáért kezdtek kampányolni. De 2014-ben, amikor már majdnem mindenki legyintett Rivers Coumo bandájára, egy kiváló lemezzel álltak elő (Everything Will Be Alright in the End), 2015-ben pedig erre is rákontráztak a Beach Boys-ihletésű Kalifornia-ódájukkal, a negyedik cím nélküli, ezúttal fehér színnel jelölt albumon.

Ehhez képest az idei Pacific Daydream maga a borzalom. A kezdő szám (Mexican Fender) még beillik egy klasszikus Weezer-dalnak. De ahogy elfogynak a riffek, egyre inkább azt érezzük, mintha a 5 Seconds To Summer nevű tinibanda talált volna egy Beach Boys best ofot a padláson. Végeredményben a Pacific Daydream egy öt-hat évvel megkésett, EDM-fertőzte, átlagos pop-rock lemez lett egy csomó dallamos, ám felejthető limonádédallal. A lazázós Beach Boys és a szenvedélyes Weekend Woman talán még működhetne is – más hangszereléssel, más együttestől. De a Weezer esetében ez az új lemez egy minden eddiginél butább vagy inkább szemetebb visszalépés.

Crush Music, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.