Lemez

Weezer: Pacific Daydream

  • Lang Ádám
  • 2017. december 9.

Zene

1994-ben robbantak be a cím nélküli kék lemezükkel, amelyen az ötvenes évek rágógumipopját és a hetvenes évek powerpopját gyúrták össze a grunge-os hangzással, de egy év múlva kiadott Pinkerton című albumuk már az emo egyik alapvetésévé vált. A 2000-ben megjelent „zöld lemez” és a 2002-es Maldatroit kevésbé volt erős, de ezek után már a legnagyobb amerikai rockzenekarok között emlegették őket. Mindezt úgy hálálták meg, hogy egy évtizeden keresztül borzalmas anyagokkal idegenítették el a rajongóikat, akik közül többen a zenekar feloszlásáért kezdtek kampányolni. De 2014-ben, amikor már majdnem mindenki legyintett Rivers Coumo bandájára, egy kiváló lemezzel álltak elő (Everything Will Be Alright in the End), 2015-ben pedig erre is rákontráztak a Beach Boys-ihletésű Kalifornia-ódájukkal, a negyedik cím nélküli, ezúttal fehér színnel jelölt albumon.

Ehhez képest az idei Pacific Daydream maga a borzalom. A kezdő szám (Mexican Fender) még beillik egy klasszikus Weezer-dalnak. De ahogy elfogynak a riffek, egyre inkább azt érezzük, mintha a 5 Seconds To Summer nevű tinibanda talált volna egy Beach Boys best ofot a padláson. Végeredményben a Pacific Daydream egy öt-hat évvel megkésett, EDM-fertőzte, átlagos pop-rock lemez lett egy csomó dallamos, ám felejthető limonádédallal. A lazázós Beach Boys és a szenvedélyes Weekend Woman talán még működhetne is – más hangszereléssel, más együttestől. De a Weezer esetében ez az új lemez egy minden eddiginél butább vagy inkább szemetebb visszalépés.

Crush Music, 2017

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.