A szerk.

A kérvény

A szerk.

Lázár János a hétvégén felmondott.

Vagyis a fene tudja, mit csinált, kiírta a Facebookra, hogy 2026-ban nem indul egyéni jelöltként az országgyűlési választáson, majd hozzáfűzte azt is, hogy ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy két év múlva távozni óhajtana az országos politikából: „politikus maradok: a szűkebb és a tágabb pátriám, a magyar vidék és az Alföld, a politikai közösségem és a pártom továbbra is számíthat a munkámra”.

Furcsa, nem? Eleve, hogy miért most érezte szükségét szólni Lázár, hogy két év múlva nem vállalja? A másik meg, hogy Orbán Viktornak nem szokás csak úgy felmondani – az ilyesmi nyílt függelemsértésnek számít. Azt ugyanis általában Orbán Viktor mondja meg, hogy ki mikor mondhat fel neki. Ha egyáltalán felmondhat! Legfeljebb úgy, hogy a felmondást búcsúajándékba kapja: igazából kirúgják, de elbábozhatja, hogy az ő döntése volt. Ezt egyébként tényleg bámulatra méltóan jól csinálja Orbán harminc éve, a neki szolgálókat bőségesen jutalmazza az után is, hogy a szolgálatukat kitöltötték. Természetesen közpénzből. Néhány ritka kivételtől eltekintve nincs is olyan ex-Fidesz-káder, aki, még ha nem is esett jól neki az eltávolítása, volt gazdája ellen fordult volna. Simicska is milyen szépen bekussolt a végén. Ha ugyan már nem az elejétől játék volt az egész, és a 2015-től 2018-ig tartó cirkusz csak azért kellett, hogy szegény hülye Vona Gáborral megveressék az ellenzéket (meg saját magát).

Lehet, hogy most is ez történt. Lázárra rászóltak, hogy eljött a felmondás ideje.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.