A szerk.

Beefben Verával

A szerk.

És most következzenek belföldi híreink! A mögöttünk álló hétvégén négy fontos esemény is történt hazánkban. Ezek sorrendben.

Magyar Péter és hívei ismét nagylétszámú tüntetést tartottak, ezúttal a Kossuth téren.

Gyurcsány Ferenc ismét Facebook-poszttal jelentkezett.

A Momentum összezördült Tóth Vera énekesnővel vagy a férjével, esetleg mindkettőjükkel, mindenesetre az énekesnő jelentette fel a pártot.

A Kutyapárt kifestett egy buszmegállót.

Mind közül Magyar megmozdulása volt a legnépesebb, de azzal az imént már foglalkoztunk. A legunalmasabb kétségkívül Gyurcsány Ferenc akciója volt; terjedelmes írásában kábé annyit közölt, hogy ő és hívei már akkor is utálták Orbán Viktort, amikor Magyar Péter még szerette, s különben is ő nem alkuszik. Vagy ők nem alkusznak… Innen is köszönjük az információt, elnök úr. A legsikeresebb nekiveselkedés kétségkívül a Kutyapárté volt, annak az értékéből szemernyit sem von le az, hogy hazai pályán, a XII. kerületben vitték véghez. A buszmegálló tényleg szép lett, méltó régi nagy híréhez, hiszen a Kutyapárt – a viccelődésen túl – eddig is a buszmegállók kifestésében volt a legerősebb, ráadásul ez most felülmúlta minden korábbi sikerüket. Nem elég, hogy a miniszterelnök fővárosi házának közelébe merészkedtek, de a megálló falán még meg is örökítették – Lego-figuraként! – a kormányfőt, továbbá Szijjártó Pétert, Mészáros Lőrincet és Várkonyi Andreát (reá mondjuk a kontextusból következtettünk). Nem csoda hát, hogy a jól elvégzett munka után a tagság majd’ teljes egésze beállt pózolni egy szép felvételhez, bár lehet, hogy voltak köztük passzivisták is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.