A szerk.

El a kezekkel!

A szerk.

Igen, el a mocskos kezekkel a magyar katolikus anyaszentegyháztól! Nem tűrjük tovább a zaklatást, az abúzust, a papság könyörtelen üldözését! 

Nem hagyjuk, hogy Mária országából mindenféle pária országa legyen!

Most is mi derült ki a 444.hu – e sorok írásakor két napja publikált – hosszú tényfeltáró cikkéből (és ez még csak az első rész)? Hát az, hogy a rendőrségnek kellett közbelépnie, hosszas és többszöri főpapi sürgetésre – magától Erdő Péter prímás jobb kezétől, a helyettesétől is érkezett feljelentés –, hogy lekapcsoljanak egy gátlástalan zaklatót, aki a tavaly augusztus 20-i perdöntő főmise megszentségtelenítésére készült. A rendelkezésünkre álló adatok szerint kétségtelenül fondorlatos módon, tudniillik, e célból nemhogy felkereste a lakóhelyéhez legközelebb eső kisboltot, de ott még kiflit is vásárolt. Zsákmányával és feleségével épp hazafelé tartott (a vak is látja, hogy megtévesztésből nem a főbazilika irányába), de az éber magyar rendőrségen nem tudott így sem kifogni. Két autóval csaptak le rá öten, vezetőszárra fogták és bezsuppolták. A rendőrségen meg csak eltelt valahogy a csermelyléptű idő, míg rendben véget ért a nagymise, s nyugodtan távozhattak a főméltóságú papi és világi uraságok. Lehetett végre rabosítás után hazaküldeni a divernyákot. 

Nem volt ám ez mindig így, mert a megrögzött bajkeverő korábban már súlyosan megzavarta többek közt a magyar katolikus egyház fejének, Erdő Péternek is a miséjét, de annyira, hogy a végén a főpap nem is ment végig a hívek sorfala közt, hanem titkon, a hátsó ajtón kellett kimenekíteni, s nem is a saját kocsiján oldott kereket, hanem egy másikon, hogy ezzel is védelmezzék. 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.