A szerk.

Eltűnt valami

A szerk.

„A NAV sem meri megkérdezni, hogy hol van a 2,3 milliárdos turisztikai imázsfilm. Inkább átdobták a rendőrségnek a feljelentést, amelyik egyszer már megtagadta azt, mondván: az, hogy nem látható sehol a szuperprodukció, még nem jelenti azt, hogy nincs is meg valahol. De azt ő sem merte megkérdezni, hogy hol van.”

Hadházy Ákos országgyűlési képviselő kommentálta ezzel a keddi Facebook-bejegyzéssel azt, hogy az adóhatóság Közép-Magyarországi Bűnügyi Igazgatósága nem indít nyomozást költségvetési csalás gyanújával a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) eltűnt vagy nem is létező vagy elkészült, de eddig be nem mutatott filmje ügyében. Erről a Kárpát-medence nevezetességeit prezentáló alkotásról egyelőre csak annyit tudni, hogy az elkészítésére 2018 nyarán 2,3 milliárd forintot adott a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Hadházyt immár a második intézmény pattintja le: először a rendőrséghez fordult (akkor még hűtlen kezelésre hivatkozva), de az megtagadta a nyomozást a fent idézett zseniális indoklással. A történetet ismertető 444 szerint az országgyűlési képviselő ezt megpanaszolta, majd egy lendületből a NAV-hoz fordult, immár költségvetési csalás gyanúja miatt. Az adónyomozók ugyancsak hárítottak, visszautalva az ügyet a rendőrséghez.

Hadházy 2021-ben érdeklődött először a filmről az MTÜ-nél, mert bár az elkészítés határideje 2019 vége volt, az alkotás azóta is láthatatlan. Mivel az ügynökség sem a filmet, sem hihető választ nem volt képes prezentálni, a képviselő az illetékes hatóságokhoz fordult – mint látjuk, sikertelenül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.