A szerk.

Háromszor lopja el

A szerk.

„A mérkőzések előtt Orbán Viktor a közös fogadótérben tartózkodik, és cseverészik az ismerőseivel vagy azokkal, akiket elé visznek. »Ilyenkor nemegyszer sorban állás van a miniszterelnök körül« – mesélte a fehérvári politikai és gazdasági életben otthonosan mozgó focirajongó.” Ezt 2015 végén írtuk a magyarnarancs.hu-n, amikor kollégánk tiszteletét tette egy Videoton-mérkőzésen, bár figyelmét inkább a VIP-páholy, mint a zöld gyep ördögei kötötték le.

„Magyarországon annak a mély- és/vagy magasépítéssel foglalkozó hazai, illetve külföldi háttérrel rendelkező nagyvállalkozásnak, amely komolyan labdába akar rúgni a legnagyobb állami közbeszerzések piacán, szeretnie kell a focit. Ez hovatovább evidencia az ágazati szereplők körében. Nem véletlen, hogy a stadionok VIP-páholyai az utóbbi években a politikai elit és az üzleti szféra egyik fontos találkozóhelyeivé váltak” – írtuk egy másik, 2016-os tényfeltáró riportunkban. Akkoriban, hivatalos iratok híján, közvetett bizonyítékok alapján lajstromoztuk azokat a cégeket és NER-oligarchákat, akik a korrupciónak ezt a sajátosan magyar, a miniszterelnök gyermeki fociimádatából sarjadt válfaját gyakorolják. Tételes összegzések sokáig nem álltak a rendelkezésünkre, hiszen hiába indított és akár nyert is közadatigénylési pert az Átlátszó, a Transparency International vagy akár a Demokratikus Koalíció, az adatok kiadása igen nyögvenyelősre sikeredett. A minap a 444 birtokába került viszont egy csinos adatsor a tao-támogatások felajánlóiról és kedvezményezettjeiről, amely immár cáfolhatatlanul igazolja azt, amit részinformációk alapján a szabad sajtó (köztük ez a lap is) évekkel ezelőtt összerakott. Természetesen nem minden tao- pénz forró pénz – de a NER-lovagok tulajdonolta sportklubok legnagyobb tao-befizetői rendszerint ugyanezen NER-lovagok vállalatai, mely vállalatok leginkább állami megrendelésekből híznak nagyra; s ezen megrendelések végső forrásai sokszor az Európai Unióból érkező támogatások.

Ezekben a pénzekben úgyszólván ontológiai értelemben tetten érhető a NER leglényege. E szerint a végül a NER főszereplői, s leg­elsősorban Mészáros Lőrinc birtokában lévő sportklub(ok) számláján landoló tao-pénzek vándorlásuk során nem egyszer lopódnak el, kerülnek ellopásra, hanem többször. Ahogy Jézus Krisztus öt kenyérrel és két hallal lakatott jól ötezer férfit (az asszonyaikkal és gyerekeikkel együtt), úgy csodája ez a NER-nek! A mondott végfelhasználók először az Európai Uniót lopják meg. Aztán kizsebelik a magyar adófizető és adót nem fizető állampolgárokat, amikor e pénzeket túlárazott, fölösleges, vagy túlárazott és fölösleges beruházásokra költik, rendszerint verseny, normálisan lebonyolított közbeszerzés, szabályok és mérték nélkül. És végül harmadszor is ellopják ugyanezen összegeket: akkor, amikor az ekképp felhizlalt gazdasági társaságaik nyere-ség­adóját nem a költségvetésbe fizetik be, hanem saját maguknak utalják, hogy úgymond sport-, elsősorban futballklubjaikat úgymond üzemeltessék. Lehetséges, sőt igen valószínű, hogy a tao-szabályozás erre lett kitalálva. Az uniós támogatások magáncélú optimalizálására: arra, hogy ezekkel még adó, illetve hát költségvetési kiadás formájában se találkozzanak eredeti kedvezményezettjei. A nép, ahogy mondani szokták. Az összefüggések a napnál is világosabbak, és erről most már papír is van.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.