A szerk.

Milyenek a véletlenek!

A szerk.

Magyar tulajdonú szállodalánc indul hamarosan, amelynek egyes ausztriai és magyarországi hoteljeit a hvg.hu minapi cikke szerint az elmúlt hónapokban Orbán Viktor vejétől, Tiborcz Istvántól vásárolta meg Zentai Péter érdekeltsége.

Ezeket a szállodákat korábban Tiborcz a NER másik üzleti fenegyerekétől, „Mészáros Lőrinctől” szerezte meg, a felcsúti stróman pedig még korábban a vezetőinek gazdasági bűncselekményei miatt gyászos véget ért Buda-Cash Brókerház, illetve a Quaestor Brókerház felszámolásával jutott hozzájuk. (Ezt az utat a majdani tankönyvek a NER-beli vagyonelem-vándorlások egyik tipikus eseteként fogják tárgyalni.)

Zentairól nemcsak azt kell tudni, hogy a Putyinnal jó viszonyt ápoló és Magyarországon is élő orosz Rahimkulov család üzlettársa és afféle ügyintézője, hanem azt is, hogy az utóbb totális kudarcba fulladt „Városháza-gate”-ben ő játszotta az agent provocateur szerepét. A Karácsony Gergely miniszterelnök-jelöltségével számoló Fidesz ezzel az akcióval akarta lejáratni a főpolgármestert, s nem mellesleg Bajnai Gordont is (akinek, gyanítjuk, azt nem tudják megbocsátani, hogy a nemzetközi térben máig őt tartják az utolsó civilizált, komolyan vehető magyar miniszterelnöknek).

A Rahimkulov család egyik tagja is jelen volt azon a „megbeszélésen”, amelynek az összehozását Zentai erőltette, és amelyről minden jel szerint ő maga készített hangfelvételt. Ezt a felvételt vágták össze aztán az agitprop műhelyében úgy, hogy alátámassza a koncepciót, amely szerint Karácsonyék „titokban” akarták eladni Bajnai közvetítésével a Városháza egyik szárnyát – amelynek az eladása egyáltalán nem volt napirenden, de ha a főváros netán el akarta volna adni, titokban akkor sem tudta volna. Ez a fércmunka volt hát a „nagy ügy”, amelyet mellesleg ugyanolyan „gondossággal” gányolt össze a Fidesz, amilyen slendriánul minden mást is végez, beleértve akár a jogszabály-előkészítést, akár úgy általában az állam működtetését. (Bajnai és utóbb a városvezetés a kompromat miatt feljelentést is tett, de a rendőrség nem nagyon töri magát, a nyomozást felfüggesztették.)

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.