A szerk.

Módszerek

A szerk.

Kubatov Gábor, a Fidesz pártigazgatója és az FTC elnöke az egyik párttévében azon kesergett, hogy a magyar állam rossz példát mutat, amikor indok nélkül, hovatovább „jogellenesen” felbont egy szerződést, és így aztán hiába várja el állampolgáraitól a jogkövető magatartást, és ezért ő így aggódik a magyar hazáért és úgy az állam működéséért…

Mielőtt megszakadna a szív ennyi hazafiúi felelősségérzet hallatán: Kubatov nem a magánnyugdíjpénztárak ellopásáról beszélt, vagy arról, hogy a magyar állam hányszor veszített Strasbourgban és hányszor nem hajtotta végre az ítéletet, s hány milliárddal tartozik Iványi Gábornak. Hanem arról, hogy az 51 százalékban állami tulajdonban lévő Mahart Passnave Kft. kiszállt a Fradi női kézicsapatának szponzorációjából.

Kubatov a szerződésbontás után azonnal meg is találta a bűnöst, a cég vezérének, Bényi Szabolcsnak a személyében, s a Facebookon sorolta fel jellemhibáit: fogalma sincs, milyen jó hírét viszi a Fradi hazának, nincs tisztában a sport társadalmi hatásával, mit sem sejt a nemzeti érzésekről, sat., sat. A biztonság és a betűket nem annyira kedvelő sporttársak kedvéért a tanulságot is összefoglalta: „Bényi Szabolcs hátba szúrta kézilabdázóinkat.” A Mahart Duna-parti jegypénztáránál Kubatov kifakadásának másnapján meg is jelent az „El a kezekkel a Fraditól!! Bényi takarodj!” feliratú molinó. Mintha csak rendelésre moccant volna meg a IX. kerület sportszerető közönsége!

Kubatov ekkor talán még nem tudta, hogy a szponzoráció megszüntetése nem Bényi döntése volt, hanem Lázár Jánosé, hiszen az ő minisztériumához tartozik a Mahart. Akkor viszont, amikor a Hír Tv-nek nyilatkozott, már tisztában kellett ezzel lennie – ehhez képest ki se mondta Lázár nevét, csupán annyit árult el, hogy ismerik egymást „miniszter úrral”. Azóta Kubatov sem forszírozza olyan nagyon ezt a dolgot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.