A portál azt is tudni vélte, hogy a döntés hátterében a minisztérium és a fővárosi önkormányzat közötti elszámolási vita áll. Mindebből már sejteni lehetett, hogy a minisztérium nem holmi közszolgálatiság okán lépett, hanem azért, hogy megzsarolja Budapest vezetését. Ha nem fizetsz, a budapesti utasok nagyon ráfáznak – üzente Lázár János Karácsony Gergelynek.
A Budapest-bérlet érvénytelenítése igencsak abszurd helyzeteket idézhetett volna elő, például az elejétől a végéig csak Budapesten közlekedő csepeli HÉV-en csak vonatjeggyel vagy a Pest megyei vasúti bérlettel lehetett volna utazni. Noha a minisztériumból mást sem lehetett hallani, mint azt, hogy ők tárgyalnának, az egész komédia inkább ultimátumnak tűnt: ha a főváros nem fizet, akkor a Budapest-bérlet csak március 1-ig lesz érvényes a MÁV- és Volán-járatokon.
Ezek után az is kifejezetten cinikus gesztusnak tűnt, hogy január 9-én Lázár János az önkormányzat vitatott tartozásáról azt mondta, hogy „a pár milliárdos elszámolás a budapesti önkormányzatnak, akik állítólag térdig járnak a pénzben, valószínű, már nem volt érdekes”, s szerinte a bérletügy nem egyéb, mint Karácsony Gergely kampányhúzása. Lázár ezután azzal állt elő, hogy ha már nem fizet a fővárosi önkormányzat, de változatlan formában akarja megtartani a Budapest-bérletet, akkor tegye lehetővé, hogy a BKK járatain is érvényesek legyenek az ország- és megyebérletek. Csakhogy a megyebérlet ára nagyjából megegyezik a Budapest-bérlet árával, így Lázár elképzelése nyilvánvalóan a BKK termékének ellehetetlenítését célozta: ki venne csak Budapestre érvényes bérletet 9500 forintért, ha a Pest megyére és Budapestre is érvényes megyebérlet még 50 forinttal olcsóbb is?
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!