161 milliós kampány, 15 milliós krumpliosztás - esnek ki a csontvázak a korábbi kerületvezetések szekrényeiből

  • narancs.hu
  • 2019. december 18.

Belpol

Újbudán és Erzsébetvárosban is vannak gondok.

Esnek ki a csontvázak a korábbi kerületvezetések szekrényeiből, derült ki egy szerdai háttérbeszélgetésen.

László Imre, a XI. kerület DK-s polgármestere elmondta, hogy a kerület előző vezetése nagyjából 161 millió forintot költött a korábbi polgármester, Hoffmann Tamás kampányára, idézi a Népszava. A lap megjegyzi, a kerületben kedvezményes krumpliosztás volt szeptember végén, az akciót szervező céget azonban nem fizették ki, ezt László Imrének kellett megtennie, az összeg 15 millió forint volt. Az is kiderült, hogy a kerületben kedvezményes LED-izzó juttatás is volt, ehhez az érdeklődőknek regisztrálniuk kellett, ez 12 millió forintba került Újbudának.

László Imre azt is elmondta, hogy október 15-17-e között négy építési engedélyt adott ki az önkormányzat, egy nappal később egyetlen döntéssel 625 új lakás építését engedélyezték. Hoffmann Tamás október 16-án egy 80 négyzetméteres üzlethelyiség eladását írta alá, a Villányi úton található ingatlan ára négyzetméterenként 359 ezer forint volt, ez irreálisan alacsonynak tűnik.

Az új polgármester hozzátette, a kerület beépítettsége miatt a családi házak kivételével engedélyeztetési tilalmat rendelt el.

Vannak gondok Erzsébetvárosban is, Niedermüller Péter elmondta, lakáskatasztert kellett készíteniük (eddig ugyanis nem volt), ami alapján kiderült, hogy 460 üres önkormányzati lakás van a VII. kerületben, ebből egyik sem lakható. Továbbá az is kiderült, hogy egy rendelet értelmében előfordulhatott olyan, hogy egy 30 milliós lakást nagyjából 6 millióért megvehettek, majd néhány nappal később piaci áron továbbértékesíthették. Az új vezetés ezért várhatóan büntetőfeljelentéseket tesz majd.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.