235 millióért küldték ki az állami propagandamagazint a nyugdíjasoknak

  • narancs.hu
  • 2020. július 31.

Belpol

A Jókor című lapnak a Magyar Államkincstár a kiadója, és a a Rogán vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda rendelte meg.

Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott még júniusban jelentette be: JóKor címmel tájékoztató magazint kapnak a nyugdíjasok. Már akkor kiderült, a lap egy nettó kormánypárti propaganda-kiadvány. Hogy pontosan mennyit költött ár az állam, azt a hvg.hu próbálta kideríteni.

A kikért közadatok szerint a kiadványok csomagolására, a postai feladás előkészítésére és a kézbesítésre példányonként 110,77 forintot fizetnek, tehát a 2,13 millió példányban kinyomtatott JóKor első számának postázása 235 940 100 forintba került a Magyar Államkincstárnak.

A cikkben hozzáteszik, hogy a 16 oldalas lap tartalmának előállításáról az is kiderül: hogy a kincstár csak a kiadója és megszemélyesítője a lapnak, aminek megrendelője a propagandaminisztérium, és a 2019 áprilisában és decemberében kötött kormányzati reklámozásra szignált keretszerződései terhére kell a lapot megjelentetni.

Az államkincstár szerződése szerint a kiadvány „kreatívjait” a Miniszterelnöki Kabinetiroda készíttette elő, ingyenesen átadta a lapot kiadó kincstár részére, és vállalta, hogy a jövőben is biztosítja ezeket a tartalmakat. A szerződések alapján  a kiadvány tartalmáért háromtagú szerkesztőbizottság felel: Mészáros József, a kincstár elnöke; Dömötör Csaba, a kabinetiroda államtitkára és Nyitrai Zsolt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott.

A cikkek szerzőinek béréről,az előállítás és a nyomdai költségekről azonban a MÁK nem adott információt, mondván, hogy ezeknek a kérdéseknek nem a MÁK az adatgazdája.

 

 

Állandó kampány: minden nyugdíjas megkapja az új propagandalapot

A JóKor című színes kiadványból kiderül: a kormány nagyon vigyáz a nyugdíjasokra. JóKor címmel tájékoztató magazint kapnak a nyugdíjasok, jelentette be Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott. A lapot a következő hetekben kétmillió nyugdíjasnak küldik ki. Nyitrai Zsolt elmondta, az Idősek Tanácsa kezdeményezte egy olyan hiteles tájékoztató kiadvány megjelentetését, amely a legfontosabb közérdekű információkat tartalmazza a nyugdíjasoknak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.