'26-os választások: Gyurcsány koalícióban, Magyar "egy az egyben" küzdelemben gondolkodik

  • narancs.hu
  • 2025. február 2.

Belpol

A Tisza Párt elnöke sem a régi, sem az "újonnan létrejövő pártocskákban" nem bízik,  míg a DK-vezér sokszínű ellenzékről beszél.

"Egy rezsimet csak bátorsággal, egyenesen és őszintén lehet megdönteni. Ahogy borotválkozni is csak egy éles pengével és határozott mozdulatokkal lehet, nem több elhasznált, életlen pengével és remegő kézzel – írja vasárnap délutáni Facebook bejegyzésében Magyar Péter. "A TISZA arra kér felhatalmazást a magyar emberektől, hogy szemtől szembe, egy az egybe hívhassa ki egy mindent eldöntő küzdelemben Orbán Viktort és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerét. Ezért nem asszisztálunk a Fidesz és levitézlett pártok demokrácia színházához: sem Tonában, sem Újpesten (ahol a Fidesz szándékosan gyenge jelöltet indít, hogy versenyben tartsa a számára kellemes ellenfeleket)" – fogalmaz a Tisza Párt elnöke.

"Minden újonnan létrejövő pártocska, vezesse azt éppen Mesterházy Attila, Schiffer András, hívják akár Duna Pártnak, vagy Új Baloldalnak, csak egy célt próbál szolgálni: hatalomban tartani Orbán Viktort" – írja a Tisza elnöke, aki szerint a magyar emberek többsége változást szeretne. "Le akarja zárni azt a dicstelen két évtizedet, amely hazánkat a legszegényebb és legkorruptabb uniós országgá tette.

Magyar Péter minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció (DK) frissen újraválasztott elnökének vasárnapi szavaira reagált:

„Az Orbánnal szemben álló sokaság, mivel természeténél fogva sokszínű, ezért egy következő kormány csak koalíciós kormányban tudja majd azt a sokszínűséget képviselni, amellyel ez az ország rendelkezik” – fogalmazott Gyurcsány a párt vasárnapi tisztújító kongresszusán. A részletekről azt mondta, azt már Dobrev Klára árnyékkormánya összerekta.

Gyurcsány egyúttal közös ellenzéki tüntetést hirdetett március 15-ére. Példaként a szerbiai, romániai és szlovákiai tüntetéseket említette. „Március 15. legyen az ellenzék hazafias küzdelmének nyitánya” – fogalmazott a DK elnöke.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.