30 milliós végkielégítéssel búcsúzik a két korábbi tárca nélküli miniszter

  • narancs.hu
  • 2022. május 17.

Belpol

Ekkora összeget még sosem fizettek ki távozási pénzként egyetlen kormánytagnak sem.

Nem távoznak üres kézzel azok a miniszterek, akik nem kapnak szerepet az új Orbán-kormányban. Négy ilyen politikus van, és valamennyien hat havi illetményüknek megfelelő összeggel búcsúzhatnak a kormánytagok jogállásáról szóló törvény alapján, írja a 24.hu.

Ahogy a lap megjegyzi, a legjobban a két tárca nélküli miniszter, Süli János és Mager Andrea jár, ugyanis

mindkettőjüknek öt-öt millió forint volt a havi fizetése, így 30-30 millió forintot kapnak egy összegben az új kormány megalakulásától számítva 15 napon belül.

Mint írják, ekkora összeget még soha nem fizettek ki távozási pénz gyanánt egyetlen kormánytagnak sem.

Süli János 2017 óta a paksi atomerőmű bővítéséért felelős tárca nélküli miniszter volt, az új kormányban azonban már nem lesz ilyen pozíció, a beruházással kapcsolatos feladatok várhatóan Szijjártó Péterhez tartoznak majd.

Mager Andrea az állami vagyonért felelt tárca nélküli miniszterként négy éven keresztül, posztját szintén jogutód nélkül szüntetik meg, írja a lap.

A két tárca nélküli miniszter fizetését 2018 augusztusában emelték meg az akkori 1,1 millió forintról 5 millió forintra, hogy igazodjon az általuk irányított állami cégek és intézmények vezetőinek fizetéséhez. Ahogy a lap megjegyzi, a többi miniszter ehhez képest jóval szerényebb emelésben részesült, ezért Kásler Miklós és Benkő Tibor csupán 11,9 millió forintnyi végkielégítést kap.

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.