A Fidelitas egykori budapesti elnökét nevezték ki a Tempus Közalapítvány élére

  • narancs.hu
  • 2020. október 30.

Belpol

Az előző főigazgatót szakmai indok nélkül menesztették.

Varga-Bajusz Veronika, a Fidelitas volt budapesti elnöke lesz a Tempus Közalapítvány új főigazgatója – tudta meg a 24.hu. Az előző igazgató, Tordai Péter értetlenül áll menesztése előtt, ugyanis előzetes tájékoztatás és szakmai indokok nélkül kell távoznia pozíciójáról.

Tordai felállítása váratlanul érte a dolgozókat, akik szakmai indoklás hiányában nem értenek egyet a döntéssel, ezért tiltakozó levelet írtak a kuratóriumnak. A levelet 183 munkatárs írta alá.

A lap továbbá arról számolt be, hogy az új főigazgató kinevezéséről szóló híreket követően Hermándy-Berencz Judit, a Tempus főigazgató-helyettese felmondott.

A Tempus Közalapítványt 1996-ban hozták létre, amely többek között hazai és nemzetközi oktatási-képzési pályázati programokat kezel, különböző képzéseket nyújt az EU támogatások felhasználása témakörében, illetve tudásközpont szerepet tölt be.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.