A siófoki szakaszt természetesen még az előző főoligarcha cége építette 2015-ben, de a Közgép idén már nem játszott. A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti, 52 kilométeres, uniós támogatásból finanszírozott beruházásra a Mészáros Lőrinc érdekeltségének számító R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky hármasa nettó 72,38 milliárd forintot kért. Apró szépséghiba, hogy ez az összeg 19,4 milliárddal haladja meg az előzetesen becsült mérnökárat – írta a Népszabadság korábban. A kormány szerencsére intézkedett, és magadta a plusz 20 milliárdot.
Ma pedig kiderült, hogy valóban ők nyerték el a megbízást, és valóban nettó 72,3 milliárd forintért. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábban azt nyilatkozta, hogy ez volt a legjobb ajánlat.
És most már ott tartunk, hogy egy ilyen 20 milliárdos lenyúlásból még csak nagyobb balhé sem lesz.
(sonline)