Nőnap alkalmából több magyarországi munkaadó vállalja, hogy a következő nőnapig, vagyis 2021. március 8-ig nyilvánosságra hozza azt, mekkora bérkülönbség van a férfi és a női munkavállalói között, írja a 444.
A kampányt, mely az "Egy Lépéssel Közelebb" címet viseli és az Amnesty International Magyarország indította és az a céljuk, hogy minél nagyobb legyen az átláthatóság a bérek tekintetében, a nemek közötti különbségeket illetően. A szervezet szerint ugyanis ez lehetne az első lépés ahhoz, hogy az egyenlő díjazás megvalósulhasson a munkahelyeken.
A kezdeményezéshez csatlakozott többek között a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Fővárosi Önkormányzat, és az II., IV., VI., XIV. kerület. A magánszférából pedig olyan cégek, mint a SPAR, az IKEA vagy a Netpincér.
A Központi Statisztikai Hivatal 2019 első felére vonatkozó adatai alapján a férfiaknak átlagosan havi bruttó 68 ezer forinttal volt több a bruttó keresete, mint a nőké.