A gazdaságvédelmi alapból 6,6 milliárdot kap a Bozsik Stadion, de az utánpótlás-nevelés is milliárdokat

  • narancs.hu
  • 2020. július 2.

Belpol

Ezúttal 191 milliárdot költöttek el a Gazdaságvédelmi Alapból, itt a lista, hogy mire.

"Jelentősebb összeget szabadított fel a kormány a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak mérséklésére és a gazdaság talpra állítására létrehozott Gazdaságvédelmi Alapból" - írja az mfor.hu.

A portál a keddi Magyar Közlöny alapján listázta, hogy mire költené a kormány a gazdaság védelmére és újraindítására létrehozott alapot, amelyből a koronavírus-járvány első hullámának lecsengének apropóján sorra szabadítják fel az idén átcsoportosított pénzeket.

  • Ezúttal a Gazdaságvédelmi Alapból 191,2 milliárdot költöttek:
  • kiemelt közúti projektre: 85 milliárd forint megy,
  • a koronavírus-járvány következtében szükségessé vált versenyképesség-növelő támogatásra: 69,3 milliárd;
  • turisztikai fejlesztési célelőirányzatra 10 milliárd;
  • vasúthálózat fejlesztésre 8,1 milliárd;
  • 6,6 milliárdot kap a Budapesti Bozsik Stadion projektje,
  • 2,6 milliárdot a nyugat-magyarországi utánpótlás-nevelési centrum beruházása,
  • közel 1 milliárdot a Nemzeti Sportközpontok kap.
  • Két előirányzatra átcsoportosított pénzzel összesen 1 milliárd megy a Magyar Művészeti Akadémiának,
  • a művészeti intézményeknek 833 millió,
  • közgyűjteményeknek 700 millió;
  • közművelődési szakmai feladatokra 415 millió;
  • a gyógyító-megelőző ellátás intézeteinek 404 millió;
  • a Petőfi Irodalmi Múzeumnak 350 millió;
  • egyéb kulturális intézmények pedig 250 milliót kapnak.

 

A rendkívüli kormányzati tartalékból 2,8 milliárd forintot csoportosított át a kormány:

  • 1,6 milliárdot az egyházi közösségi célú programok támogatására adott;
  • 767 millió forintot a Bethlen Gábor Alap kapott,
  • 252 millió forintot a külhonban szolgálatot teljesítő egyházi személyek támogatására ment;
  • 190 millió forint pedig a kis létszámú hit- és erkölcstanoktatás kiegészítő támogatására.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.