A gazdaságvédelmi alapból 6,6 milliárdot kap a Bozsik Stadion, de az utánpótlás-nevelés is milliárdokat

  • narancs.hu
  • 2020. július 2.

Belpol

Ezúttal 191 milliárdot költöttek el a Gazdaságvédelmi Alapból, itt a lista, hogy mire.

"Jelentősebb összeget szabadított fel a kormány a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak mérséklésére és a gazdaság talpra állítására létrehozott Gazdaságvédelmi Alapból" - írja az mfor.hu.

A portál a keddi Magyar Közlöny alapján listázta, hogy mire költené a kormány a gazdaság védelmére és újraindítására létrehozott alapot, amelyből a koronavírus-járvány első hullámának lecsengének apropóján sorra szabadítják fel az idén átcsoportosított pénzeket.

  • Ezúttal a Gazdaságvédelmi Alapból 191,2 milliárdot költöttek:
  • kiemelt közúti projektre: 85 milliárd forint megy,
  • a koronavírus-járvány következtében szükségessé vált versenyképesség-növelő támogatásra: 69,3 milliárd;
  • turisztikai fejlesztési célelőirányzatra 10 milliárd;
  • vasúthálózat fejlesztésre 8,1 milliárd;
  • 6,6 milliárdot kap a Budapesti Bozsik Stadion projektje,
  • 2,6 milliárdot a nyugat-magyarországi utánpótlás-nevelési centrum beruházása,
  • közel 1 milliárdot a Nemzeti Sportközpontok kap.
  • Két előirányzatra átcsoportosított pénzzel összesen 1 milliárd megy a Magyar Művészeti Akadémiának,
  • a művészeti intézményeknek 833 millió,
  • közgyűjteményeknek 700 millió;
  • közművelődési szakmai feladatokra 415 millió;
  • a gyógyító-megelőző ellátás intézeteinek 404 millió;
  • a Petőfi Irodalmi Múzeumnak 350 millió;
  • egyéb kulturális intézmények pedig 250 milliót kapnak.

 

A rendkívüli kormányzati tartalékból 2,8 milliárd forintot csoportosított át a kormány:

  • 1,6 milliárdot az egyházi közösségi célú programok támogatására adott;
  • 767 millió forintot a Bethlen Gábor Alap kapott,
  • 252 millió forintot a külhonban szolgálatot teljesítő egyházi személyek támogatására ment;
  • 190 millió forint pedig a kis létszámú hit- és erkölcstanoktatás kiegészítő támogatására.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.