A kormány és a Fidesz költötte a legtöbb pénzt a Facebookon

  • narancs.hu
  • 2020. október 30.

Belpol

Csak úgy repkedett a közpénz a Facebook-hirdetésekre.

Másfél év alatt több mint 542 millió forintot költöttek vezető politikus és pártok hirdetésekre a Facebookon - írja a Népszava.

A lap összesítése szerint ebből a kormány és a Fidesz vette ki legnagyobb részét: előbbi másfél év alatt 161,2 milliót, utóbbi 101,2 milliót fizetett a Facebooknak hirdetésekre.

Kiemelik: a vizsgált időszak magában foglalja a tavalyi európai és az idei önkormányzati választásokat is, így az átlagnál aktívabb időszaknak kell tekinteni. Eszerint tehát a kormánypárti oldal legalább 283 millió forintot költött el a Facebook hirdetéstárának adatai alapján, de nem sokkal marad el az ellenzéki tábor összköltése sem, amely 259 millió forintot tesz ki.

A felhasználás formája azonban nagyban különbözik: az adatok alapján a kormánypárti gyakorlat erősen központosítottnak mutatkozik. A legtöbb pénzt ugyanis Magyarország Kormánya hivatalos Facebook-oldala költötte (161,2 millió forint), majd a Fidesz hivatalos oldala (101,2 millió). A Fidesz-KDNP vezető politikusai többnyire ezeket csak átveszik, így nekik már nem kell érte fizetniük: például sem Orbán Viktor, sm Gulyás Gergely, de Szijjártó Péter sem költ az oldalán megjelenő hirdetésekre.

Az ellenzék legtöbbet költő pártja a DK 51,7 millió forint Facebook-költéssel. A főbb üzeneteket a párt hivatalos oldala (18,4 millió) mellett Dobrev Klára (18,2 millió) és Gyurcsány Ferenc (12,9 millió) hirdetik - írja a lap.

A Momentum 48,6 millió forintot költött a Facebookon, a párt hivatalos oldalának reklámköltése (38,4 millió). Az egyéni költéseket Cseh Katalin és Donáth Anna európai parlamenti képviselők vezetik pártjukon belül,, 3,8 és 2,8 millió forinttal.

A Jobbiknál a jelenlegi párt és elnökének összköltése 41,3 millió forint, az LMP 9,7 millió forintot fizetett hirdetésekre.

Kiemelik, hogy említést érdemel még a két legaktívabb független képviselő, Szél Bernadett és Hadházy Ákos, de az ő Facebook-hirdetéseik összesen sem érik el az egymillió forintot (772 ezer és 224 ezer forint).

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.