A kormány és a Fidesz költötte a legtöbb pénzt a Facebookon

  • narancs.hu
  • 2020. október 30.

Belpol

Csak úgy repkedett a közpénz a Facebook-hirdetésekre.

Másfél év alatt több mint 542 millió forintot költöttek vezető politikus és pártok hirdetésekre a Facebookon - írja a Népszava.

A lap összesítése szerint ebből a kormány és a Fidesz vette ki legnagyobb részét: előbbi másfél év alatt 161,2 milliót, utóbbi 101,2 milliót fizetett a Facebooknak hirdetésekre.

Kiemelik: a vizsgált időszak magában foglalja a tavalyi európai és az idei önkormányzati választásokat is, így az átlagnál aktívabb időszaknak kell tekinteni. Eszerint tehát a kormánypárti oldal legalább 283 millió forintot költött el a Facebook hirdetéstárának adatai alapján, de nem sokkal marad el az ellenzéki tábor összköltése sem, amely 259 millió forintot tesz ki.

A felhasználás formája azonban nagyban különbözik: az adatok alapján a kormánypárti gyakorlat erősen központosítottnak mutatkozik. A legtöbb pénzt ugyanis Magyarország Kormánya hivatalos Facebook-oldala költötte (161,2 millió forint), majd a Fidesz hivatalos oldala (101,2 millió). A Fidesz-KDNP vezető politikusai többnyire ezeket csak átveszik, így nekik már nem kell érte fizetniük: például sem Orbán Viktor, sm Gulyás Gergely, de Szijjártó Péter sem költ az oldalán megjelenő hirdetésekre.

Az ellenzék legtöbbet költő pártja a DK 51,7 millió forint Facebook-költéssel. A főbb üzeneteket a párt hivatalos oldala (18,4 millió) mellett Dobrev Klára (18,2 millió) és Gyurcsány Ferenc (12,9 millió) hirdetik - írja a lap.

A Momentum 48,6 millió forintot költött a Facebookon, a párt hivatalos oldalának reklámköltése (38,4 millió). Az egyéni költéseket Cseh Katalin és Donáth Anna európai parlamenti képviselők vezetik pártjukon belül,, 3,8 és 2,8 millió forinttal.

A Jobbiknál a jelenlegi párt és elnökének összköltése 41,3 millió forint, az LMP 9,7 millió forintot fizetett hirdetésekre.

Kiemelik, hogy említést érdemel még a két legaktívabb független képviselő, Szél Bernadett és Hadházy Ákos, de az ő Facebook-hirdetéseik összesen sem érik el az egymillió forintot (772 ezer és 224 ezer forint).

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.