A kormány és a Fidesz költötte a legtöbb pénzt a Facebookon

  • narancs.hu
  • 2020. október 30.

Belpol

Csak úgy repkedett a közpénz a Facebook-hirdetésekre.

Másfél év alatt több mint 542 millió forintot költöttek vezető politikus és pártok hirdetésekre a Facebookon - írja a Népszava.

A lap összesítése szerint ebből a kormány és a Fidesz vette ki legnagyobb részét: előbbi másfél év alatt 161,2 milliót, utóbbi 101,2 milliót fizetett a Facebooknak hirdetésekre.

Kiemelik: a vizsgált időszak magában foglalja a tavalyi európai és az idei önkormányzati választásokat is, így az átlagnál aktívabb időszaknak kell tekinteni. Eszerint tehát a kormánypárti oldal legalább 283 millió forintot költött el a Facebook hirdetéstárának adatai alapján, de nem sokkal marad el az ellenzéki tábor összköltése sem, amely 259 millió forintot tesz ki.

A felhasználás formája azonban nagyban különbözik: az adatok alapján a kormánypárti gyakorlat erősen központosítottnak mutatkozik. A legtöbb pénzt ugyanis Magyarország Kormánya hivatalos Facebook-oldala költötte (161,2 millió forint), majd a Fidesz hivatalos oldala (101,2 millió). A Fidesz-KDNP vezető politikusai többnyire ezeket csak átveszik, így nekik már nem kell érte fizetniük: például sem Orbán Viktor, sm Gulyás Gergely, de Szijjártó Péter sem költ az oldalán megjelenő hirdetésekre.

Az ellenzék legtöbbet költő pártja a DK 51,7 millió forint Facebook-költéssel. A főbb üzeneteket a párt hivatalos oldala (18,4 millió) mellett Dobrev Klára (18,2 millió) és Gyurcsány Ferenc (12,9 millió) hirdetik - írja a lap.

A Momentum 48,6 millió forintot költött a Facebookon, a párt hivatalos oldalának reklámköltése (38,4 millió). Az egyéni költéseket Cseh Katalin és Donáth Anna európai parlamenti képviselők vezetik pártjukon belül,, 3,8 és 2,8 millió forinttal.

A Jobbiknál a jelenlegi párt és elnökének összköltése 41,3 millió forint, az LMP 9,7 millió forintot fizetett hirdetésekre.

Kiemelik, hogy említést érdemel még a két legaktívabb független képviselő, Szél Bernadett és Hadházy Ákos, de az ő Facebook-hirdetéseik összesen sem érik el az egymillió forintot (772 ezer és 224 ezer forint).

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.