A kormány és a Fidesz költötte a legtöbb pénzt a Facebookon

  • narancs.hu
  • 2020. október 30.

Belpol

Csak úgy repkedett a közpénz a Facebook-hirdetésekre.

Másfél év alatt több mint 542 millió forintot költöttek vezető politikus és pártok hirdetésekre a Facebookon - írja a Népszava.

A lap összesítése szerint ebből a kormány és a Fidesz vette ki legnagyobb részét: előbbi másfél év alatt 161,2 milliót, utóbbi 101,2 milliót fizetett a Facebooknak hirdetésekre.

Kiemelik: a vizsgált időszak magában foglalja a tavalyi európai és az idei önkormányzati választásokat is, így az átlagnál aktívabb időszaknak kell tekinteni. Eszerint tehát a kormánypárti oldal legalább 283 millió forintot költött el a Facebook hirdetéstárának adatai alapján, de nem sokkal marad el az ellenzéki tábor összköltése sem, amely 259 millió forintot tesz ki.

A felhasználás formája azonban nagyban különbözik: az adatok alapján a kormánypárti gyakorlat erősen központosítottnak mutatkozik. A legtöbb pénzt ugyanis Magyarország Kormánya hivatalos Facebook-oldala költötte (161,2 millió forint), majd a Fidesz hivatalos oldala (101,2 millió). A Fidesz-KDNP vezető politikusai többnyire ezeket csak átveszik, így nekik már nem kell érte fizetniük: például sem Orbán Viktor, sm Gulyás Gergely, de Szijjártó Péter sem költ az oldalán megjelenő hirdetésekre.

Az ellenzék legtöbbet költő pártja a DK 51,7 millió forint Facebook-költéssel. A főbb üzeneteket a párt hivatalos oldala (18,4 millió) mellett Dobrev Klára (18,2 millió) és Gyurcsány Ferenc (12,9 millió) hirdetik - írja a lap.

A Momentum 48,6 millió forintot költött a Facebookon, a párt hivatalos oldalának reklámköltése (38,4 millió). Az egyéni költéseket Cseh Katalin és Donáth Anna európai parlamenti képviselők vezetik pártjukon belül,, 3,8 és 2,8 millió forinttal.

A Jobbiknál a jelenlegi párt és elnökének összköltése 41,3 millió forint, az LMP 9,7 millió forintot fizetett hirdetésekre.

Kiemelik, hogy említést érdemel még a két legaktívabb független képviselő, Szél Bernadett és Hadházy Ákos, de az ő Facebook-hirdetéseik összesen sem érik el az egymillió forintot (772 ezer és 224 ezer forint).

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.