A Kortárs Építészeti Központ a milánói magyar pavilonról

  • narancs.hu
  • 2014. június 4.

Belpol

A Szőcs Géza zsebéből előrántott förmedvényről visszafogottan, de határozottan fogalmaznak közleményükben együttműködő partnerünk, a KÉK munkatársai.

Állásfoglalás a 2015-ös Milánói Világkiállítás magyar pavilonjának ügyében


A Kortárs Építészeti Központ Alapítvány 2006 óta munkálkodik a hazai kortárs építészeti kultúra minőségének és közérthetőségének emelésén, ezért szükségesnek érzi, hogy állást foglaljon a 2015-ös Milánói Világkiállítás magyar pavilonjának ügyében.

A május 22-én született döntés értelmében Magyarországot a világ előtt az Alakor című, Sárkány Sándor és Ertsey Attila által jegyzett munka képviselné. A Kortárs Építészeti Központ elítéli a visszás szakmai döntéshozatali eljárást. Emellett fontosnak véli egyértelműsíteni a döntéshozók és a magyarországi közvélemény előtt, hogy az Alakor című pályamű megvalósítása szembemegy Magyarország azon érdekével, hogy a magyar kultúrát értékalapú, vonzó módon mutassa be a világ felé. A kiválasztott pavilon tervezett megjelenése véleményünk szerint rendkívüli mértékben gyengítené a milánói magyar reprezentációt, ezzel aláásva Magyarország, a magyar építészszakma és építőipar nemzetközi megítélését.

Csatlakozva a korábban tiltakozó szakmai szervezetekhez, a Kortárs Építészeti Központ is nyomatékosan kéri a döntéshozókat, változtassák meg a vállalhatatlan döntést, és biztosítsák az első díjas Malom című munka, Gettó Tamás és Hutter Ákos terve megvalósítását.

Budapest, 2014. június 3.

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.