A Mészáros-gyerekek cége ellen döntött az érdi járási hivatal

  • narancs.hu
  • 2021. február 17.

Belpol

Natura 2000-es területen építettek utat, most el kell bontaniuk. 

Elmarasztalta a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala a Fejér-B. Á. L. Zrt.-t és a Kontimer Kft.-t egy engedély nélkül megépített út miatt – írja a 24.hu egy határozat alapján, amelyet Tetlák Örs, Érd alpolgármestere juttatott el laphoz.

Az út megépítése a Mészáros Lőrinc gyerekeinek tulajdonában álló Fejér-B. Á. L. Zrt.-hez kötődik, a céggel 2019 februárjában kötött szerződést az érdi önkormányzat a Fenyves-Parkváros köznevelési centrum felépítésére, az építkezés során keletkezett törmeléket azonban nem hulladék-lerakóba vitték, hanem felhasználták egy ideiglenes út megépítéséhez. Az út az Érd-Tétényi fennsík alatt vezet az építkezés területétől Sóskút felé, magánterületeken és Natura 2000-es területen is átmegy.

2019-ben lecserélődött a város vezetése, az új önkormányzat 2020 tavaszán megkereste a Fejér-B. Á. L. Zrt.-t az út miatt, ahol a projektvezetőtől azt a választ kapták, hogy mivel sokan panaszkodtak a földet elszállító teherautók zaj- és porterhelése miatt, ezért az alvállalkozó, a Kontimer Kft. jobbnak látta, ha a Fenyvesnek nevezett területen keresztül közlekedik. Mivel a meglévő földút nem volt erre alkalmas, ezért a Kontimer megállapodott a sóskúti és az előző érdi polgármesterrrel, hogy az építkezésen kitermelt köves földből utat készít.

Az önkormányzatnál ennek azonban nem volt írásos nyoma, ahogy annak sem, hogy a lakók panaszkodtak volna, sőt, az ingatlantulajdonosok pont az út megépítése miatt készültek perre menni. 

Az új érdi polgármester novemberben ismeretlen tettes ellen tett feljelentést az út miatt, a járási hivatal pedig végül 

építési engedély nélkül végzett útépítési tevékenység és engedély nélkül végzett út forgalomba helyezési tevékenység miatt marasztalta el a két céget. 

A hatóság szakemberei szerint a Kontimer a Fejér-B.Á.L. valótlanul állították, hogy egy kivételével az érintett érdi és sóskúti ingatlanokon csupán meglévő út felújítását végezték volna, és azt is megállapították, hogy

a Natura 2000-es területeken a környezetvédelmi hatóság bármiféle hozzájárulása nélkül avatkoztak be.

A járási hivatal arra kötelezte a két céget, hogy 30 napon belül zárják le a forgalom elől az utat, és 90 napon belül állítsák vissza az eredeti állapotot. 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.