A korábbi pesszimista várakozásokkal ellentétben a magyar reklámpiac 9 százalékkal nagyobb, 844 millió eurós bevételre tett szert a hirdetési szektor 2021-ben, mint egy évvel korábban. Ez főként azállami hirdetéseknek volt köszönhető - írta meg a CANnual Report idei kiadása.
A 14 ország független reklámügynökségeiből – köztük a hazánkat képviselő Café Communications – álló hálózat kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző kiadása szerint a régióban ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülést lehetett tapasztalni, ami 9,5 milliárd eurót elérő reklámköltést jelent a múlt esztendőre vetítve.
A jelentésből kiderül, hogy a hazai reklámpiacon az online szegmens fejlődik a legerőteljesebben. Ez a területet tavaly elérte a 8 százalékots növekedést, a bevételek több mint a harmada iszont a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállaltoknál landolt. Ugyanakkor 2021. a tévé évének is számított Magyarországon: 2020-hoz képest 15 százalékos növekedést könyvelhettek el a csatornák.
A pandémia a legnagyobb reklámozók sorrendjén sem változtatott hazánkban - írják. Maradt az állami szereplők dominanciája.
A legtöbb pénzt a Miniszterelnöki Hivatal fordította a magyar emberek megszólítására. 76 millió eurót költöttek el egy év alatt a különböző kampányokra.
ÉrdEz az összeg 2019-ben 65 millió euró, míg 2018-ban csak 27 millió euró volt. A második legnagyobb hirdető a Szerencsejáték Zrt. lett 24 millió euróval, míg a Magyar Turisztikai Ügynökség 21 millió euróval a harmadik helyen zárta az elmúlt esztendőt - áll az idei CANnual Report-ban.