A Miniszterelnöki Hivatal a legnagyobb hirdető a hazai reklámpiacon

  • narancs.hu
  • 2022. december 7.

Belpol

76 millió eurót költöttek el egy év alatt a különböző kampányokra.

A korábbi pesszimista várakozásokkal ellentétben a magyar reklámpiac 9 százalékkal nagyobb, 844 millió eurós bevételre tett szert a hirdetési szektor 2021-ben, mint egy évvel korábban. Ez főként azállami hirdetéseknek volt köszönhető - írta meg a CANnual Report idei kiadása.

A 14 ország független reklámügynökségeiből – köztük a hazánkat képviselő Café Communications – álló hálózat kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző kiadása szerint a régióban ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülést lehetett tapasztalni, ami 9,5 milliárd eurót elérő reklámköltést jelent a múlt esztendőre vetítve.

A jelentésből kiderül, hogy a hazai reklámpiacon az online szegmens fejlődik a legerőteljesebben. Ez a területet tavaly elérte a 8 százalékots növekedést, a bevételek több mint a harmada iszont a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállaltoknál landolt. Ugyanakkor 2021. a tévé évének is számított Magyarországon: 2020-hoz képest 15 százalékos növekedést könyvelhettek el a csatornák. 

A pandémia a legnagyobb reklámozók sorrendjén sem változtatott hazánkban - írják. Maradt az állami szereplők dominanciája.

A legtöbb pénzt a Miniszterelnöki Hivatal fordította a magyar emberek megszólítására. 76 millió eurót költöttek el egy év alatt a különböző kampányokra.

ÉrdEz az összeg 2019-ben 65 millió euró, míg 2018-ban csak 27 millió euró volt. A második legnagyobb hirdető a Szerencsejáték Zrt. lett 24 millió euróval, míg a Magyar Turisztikai Ügynökség 21 millió euróval a harmadik helyen zárta az elmúlt esztendőt - áll az idei CANnual Report-ban.

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk