Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója a Mandinernek beszélt erről, szúrta ki a 444.hu.
(Azt mindenek előtt jegyezzük meg, hogy az interjú azzal indul, hogy megkérdezik: Hernádi felköszöntötte-e a miniszterelnököt a születésnapján. Mert biztos beszéltek aznap. Hernádi persze kapcsolt, hogy ugye azért, mert a nap másik fontos eseménye a hatodik szankciós csomagról szóló részleges uniós megállapodás volt.)
A benzinársapkáról beszélve Hernádi elmondta, hogy a 480 forintos ár ennek a versenyárlogikának mond ellent azzal, hogy kiszorítja az importot, és felborítja a kereslet-kínálati egyensúlyt.
Ez nemcsak arról szól, hogy mennyivel lehetne több a Molnak a jövedelme, hanem arról is, hogy az egyébként is labilis európai kőolaj- és dízelolajpiacon még egy bizonytalansági tényezőt beállítottunk. Mert senkinek ne legyen kétsége, középtávon azok sem fognak 480 forintért terméket behozni, akiknek hálózatuk van itthon, még akkor sem, ha van megfelelő mennyiségű üzemanyaguk. Ez a versenyárképzés logikája" - magyarázta, hozzátéve, hogy "az ársapka és az extra elvonás verseny- és jövedelemkockázat egyben. De még egyszer: ez nem a pénzről szól, hanem az ellátásbiztonságról."
"Közgazdászként, de az ellátásbiztonságért felelős vezetőként is azt kell mondanom, hogy egy ilyen árbeavatkozás csak igen rövid távon tartható fenn"- hangsúlyozta.
Arra, hogy a a kormány elvileg július 1-ig tervezi a benzinárkorlátozást, elmondta, hogy július 1- után "ha nem is egy lépésben, fokozatosan" ki kellene vezetni az árkorlátozást. "Legalábbis ellátásbiztonsági szempontból ez lenne a célszerű. De ez a kérdés nem a miénk. A mi felelősségünk a döntéshozók tájékoztatása" - tette hozzá.