Farkas Franciska szerint sértegette a moderátor egy pécsi közönségtalálkozón

  • narancs.hu
  • 2023. október 30.

Belpol

Erről a színésznő a közösségi oldalán számolt be.

Hosszú Facebook-bejegyzést tett közzé Farkas Franciska színésznő, amelyben arról számol be, hogy egy pécsi közönségtalálkozón a beszélgetés moderátora, Balogh Róbert író, újságíró – miután 20 percet késett, és kiderült, hogy a találkozó apropóját adó, Sopsits Áprád által készített Mellékszereplők című filmet sem látta – folyamatosan sértegette, provokálta őt. A posztot az Index vette észre.

Farkas Franciska azt írta, a kérdező érkezéséig egyedül ült a színpadon és elkezdett beszélgetni a közönséggel, miután pedig befutott a moderátor, az első kérdése az volt, hogy színésznőnek tartja-e magát. „Ezek után folyamatosan sértegetett és lenézve, lesajnálva provokált és bántott folyamatosan, például olyan kérdésekkel, hogy »Téged a magyar emberek elfogadnak?«”

A színésznő szerint a kérdező összes megszólalása „rasszista, rosszindulatú és korlátolt volt”.

Állítása szerint egy darabig tűrte az „egyértelműen rasszista és kirekesztő” szituációt, „de a végén már olyan szinten volt bántó Róbert, a moderátor, hogy a nézők felálltak és elkezdtek bekiabálni és leállították az egészet.” A Kultik Pécs – Uránia mozi vezetősége elnézést kért a színésznőtől és kijelentették, hogy elhatárolódnak Balogh Róbertől, a továbbiakban pedig nem áll szándékukban újra együtt dolgozni vele. 

Farkas Franciska hétfő délelőtt közzétett bejegyzése alá több komment is érkezett azzal kapcsolatban, hogy a színésznő írása csak az egyik fél beszámolója a történtekről. Balogh Róbert, a Szabad Pécs újságírója egyelőre nem szólalt meg az ügyben, de a portál alapító főszerkesztője, Babos Attila hozzászólt a bejegyzés alatt kirobbant vitához és azt írta, „a programnak amúgy csupán annyit köze van a Szabad Pécshez, hogy a mi egyik munkatársunkat kérték fel a beszélgetésre, de őt, Robit mint írót és mint kritikust.” Hozzátette, hamarosan Balogh Róbert is válaszolni fog a posztra.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.