Farkas Franciska szerint sértegette a moderátor egy pécsi közönségtalálkozón

  • narancs.hu
  • 2023. október 30.

Belpol

Erről a színésznő a közösségi oldalán számolt be.

Hosszú Facebook-bejegyzést tett közzé Farkas Franciska színésznő, amelyben arról számol be, hogy egy pécsi közönségtalálkozón a beszélgetés moderátora, Balogh Róbert író, újságíró – miután 20 percet késett, és kiderült, hogy a találkozó apropóját adó, Sopsits Áprád által készített Mellékszereplők című filmet sem látta – folyamatosan sértegette, provokálta őt. A posztot az Index vette észre.

Farkas Franciska azt írta, a kérdező érkezéséig egyedül ült a színpadon és elkezdett beszélgetni a közönséggel, miután pedig befutott a moderátor, az első kérdése az volt, hogy színésznőnek tartja-e magát. „Ezek után folyamatosan sértegetett és lenézve, lesajnálva provokált és bántott folyamatosan, például olyan kérdésekkel, hogy »Téged a magyar emberek elfogadnak?«”

A színésznő szerint a kérdező összes megszólalása „rasszista, rosszindulatú és korlátolt volt”.

Állítása szerint egy darabig tűrte az „egyértelműen rasszista és kirekesztő” szituációt, „de a végén már olyan szinten volt bántó Róbert, a moderátor, hogy a nézők felálltak és elkezdtek bekiabálni és leállították az egészet.” A Kultik Pécs – Uránia mozi vezetősége elnézést kért a színésznőtől és kijelentették, hogy elhatárolódnak Balogh Róbertől, a továbbiakban pedig nem áll szándékukban újra együtt dolgozni vele. 

Farkas Franciska hétfő délelőtt közzétett bejegyzése alá több komment is érkezett azzal kapcsolatban, hogy a színésznő írása csak az egyik fél beszámolója a történtekről. Balogh Róbert, a Szabad Pécs újságírója egyelőre nem szólalt meg az ügyben, de a portál alapító főszerkesztője, Babos Attila hozzászólt a bejegyzés alatt kirobbant vitához és azt írta, „a programnak amúgy csupán annyit köze van a Szabad Pécshez, hogy a mi egyik munkatársunkat kérték fel a beszélgetésre, de őt, Robit mint írót és mint kritikust.” Hozzátette, hamarosan Balogh Róbert is válaszolni fog a posztra.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.

„Még a nevén sem lehetett nevezni”

Az 50-es évek Amerikája elevenedik meg a Vágtázó lovakról című új amerikai film kockáin: Muriel és a koreai háborúból hazatérő férje, Lee Kaliforniába költözve szeretnének új életet kezdeni, ám betoppan hozzájuk Lee testvére, Julius, és felkavarja a viszonyokat. Kaszinó, lóverseny és tiltott szerelmek – Daniel Minahan mozija meglepő helyekre viszi hőseit. A rendezővel a korszakról, Douglas Sirkről és arról is beszélgettünk, milyen érzés játékfilmen dolgozni olyan sorozatok után, mint a Trónok harca vagy a Homeland.