A World Press Photo igazgatóját is meglepte, hogy nem engedik be a 18 éven aluliakat a kiállítására

  • narancs.hu
  • 2023. október 30.

Belpol

A nemzetközi szervezet vezetője szerint semmi bántó nincs a Dúró Dóra által kifogásolt képekben.

„Meglepett a döntés, amelynek értelmében korlátozták a belépést a 2023-as, budapesti World Press Photo kiállításra” – mondta az 1955 óta létező, független fotográfiai szervezet igazgatója, Joumana El Zein Khoury a hvg.hu arra vonatkozó kérdésére, hogy mit szól ahhoz, hogy a Mi Hazánk kezdeményezésére Csák János miniszter úgy döntött, 18 éves kor alatt tilos látogatni a Nemzetközi Sajtófotó Kiállítást.

A döntést a Fidesz homofób törvényével indokolták, mivel a kiállítás egyik képsorozata az LMBTQ-közösséghez tartozó embereket is bemutat. A szervezet igazgatója szerint azonban „semmi explicit vagy bántó nincs ezekben a képekben. Ez a sorozat érzékeny és őszinte bemutatása annak, hogyan él egy idős, Fülöp-szigeteki LMBTQI+ közösség.” 

„Mindenkit arra bátorítanék, hogy a honlapunkon nézze végig a sorozatot, és vonja le a saját következtetéseit”

– írta Joumana El Zein Khoury a lap megkeresésére. A kérdéses fotósorozat ide kattintva nézhető végig – korosztályra való tekintet nélkül –, ráadásul online több kép látható a sorozatból, mint a kiállításon. Az igazgató hozzátette, a The New York Timesnak fotózó Hannah Reyes Morales képein szereplő emberek életét „tárgyszerűen, mégis szenvedélyesen” mutatja be a fotósorozat, amelyről a világverseny zsűrije azt mondta: „Jól kivitelezett, gyönyörűen fényképezett sorozat, amely sikerrel állítja a középpontba egy közösség erejének és egymásba vetett bizalmának demonstrációját ahelyett, hogy a kétségbeesésben fürdőzne”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.