Eltorzított és valótlan információk jelentek meg arról, hogy a Gábor Dénes Egyetem átvenné a XII. kerületi Tamási Áron Gimnázium fenntartását, a fenntartóváltással egyetértő tanárokat és szülőket pedig megfélemlítették és elnémították – többek között ezt írja a szülőknek és diákoknak címzett, a Telexhez is eljutott levelében az egyetem, amelyben megindokolja, miért lépett vissza attól, hogy átvegye az iskola fenntartását.
A levél szerint a szakmai szintről a politikai szítérbe került a közbeszéd a fenntartóváltásról. „Értékrendünk középpontjában a diákok érdekei állnak, ezért úgy döntöttünk, hogy a Gábor Dénes Egyetem visszalép a fenntartói jog átvételének szándékától, mivel sem a gyermekeket, sem a tanáraikat nem kívánjuk méltatlan helyzetbe hozni, a közelgő választások politikai csatározásainak kereszttűzébe állítani” - írták.
Hozzátették, „az egyetemnek be kellett látnia, hogy választási kampány idején „nem lehet a valós és szakmai értékekről, közös jó célokról őszintén beszélni” az érintettekkel, ezért inkább visszalépnek.
Az egyetem levelében arra is található utalás, hogy a kialakult helyzetről pár véleményvezér tehet, annak ellenére, hogy a Gábor Dénes fejlesztési koncepcióját zámos tanár és szülő nyitottan fogadta, sőt támogatta, őket viszont megfélemlítették, elnémították. A intézmény ezután hosszan sorolja, hogy pedig mennyire ráférne a Tamási Áronra a fejlesztés, mivel szerintük egyre kevesebb a diák, hamarosan lehet, hogy már csak egy elsős osztályt tudnak indítani, az iskola infrastruktúrája jelentős részben elavult, a régi épületszárny azonnali átfogó felújítást igényel, az egyik sportpálya használhatatlan, a digitális és szemléltető eszközpark korszerűtlen és hiányos, valamint a tanárok képzése az új technológiák magas szintű alkalmazására nem megoldott. Ezt a Gábor Dénes Egyetem mind megoldotta volna, új pedagógiai programmal, saját költségre 2,4 milliárd forint fenntartói többletforrással.
„Örömmel tapasztaltuk az egyeztetések során a koncepciónkhoz való pozitív hozzáállást, melyre alapozva felajánljuk az iskola közössége számára kötetlenebb formában a szakmai együttműködés lehetőségét, a pedagógusok ingyenes oktatásmódszertani képzésével, az alkalmazható oktatástechnológiai, digitális megoldások bemutatásával és alkalmazásának támogatásával, annak érdekében, hogy ne vesszen kárba az eddigi – jó szakmai célokért folyó – befektetett közös munka és együttgondolkodás” – zárja levelét az egyetem.