A szünetekben ne "kütyüzzenek", hanem beszélgessenek

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 1.

Belpol

A kormányszóvivő szerint ezért kell elvenni a diákoktól a mobilt az iskolában.

A tanévkezdésről beszélt Vitályos Eszter kormányszóvivő a Kossuth rádióban vasárnap. Miután felsorolta, mit tett a kormány a családokért – az ingyenes tankönyvektől és az EU-s pénzből kiosztott laptopoktól a családokat kedvezőbb helyzetbe hozó adórendszerig és a határon túli magyar diákok támogatásáig – szót ejtett a mobiltelefonok iskolai elvételéről is.

Mint a hvg.hu az összefoglalójában írja, Vitályos szerint az intézkedés célja, hogy nagyobb figyelem jusson a tanulásra, és

a szünetekben a gyerekek ne „kütyüzzenek”, hanem beszélgessenek egymással.

Úgy fogalmazott: az ingyenes laptopok kiosztása jelzi, hogy „amennyiben a tanulást segíti a digitális eszköz, akkor nemcsak lehetőség, hanem kötelezettség is lesz a használata”.

A múlt héten azonnali hatállyal felmentették az igazgatói posztról a budapesti Madách Imre Gimnázium igazgatóját azután, hogy az intézmény bejelentette: nem veszik majd el a diákoktól a mobiljukat. Mészáros Csaba később azt írta, hogy a döntésükről előzetesen tájékoztatta Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkárt, akinek nem volt ellenvetése. (Maruzsa gyerekei is ebbe az iskolába járnak.)

A Belügyminisztérium később tagadta, hogy az államtitkár már a sajtóhírek megjelenése előtt tisztában lett volna azzal, hogy az igazgató nem tervezi leadatni a tanulókkal a készüléküket a tanítás előtt.

A szerinte „rendkívül indokolt” pedagógus-béremelésről a szóvivő azt mondta: a kormány fenntartja azt a többlépcsős béremelést, amelyet idén elkezdett, és aminek hatására a tanári átlagbér elérte a 670-680 ezer forintot. Január elsejével a béremelés folytatódik, 21 százalék körüli emelést terveztek be 2025-re, ezzel nagyjából 820 ezer forintra nő a tanári átlagbér. Ha követik ezt az emelést, 2027-re akár az egymillió forintot is meghaladja.

A pedagógusok teljesítményének értékelési rendszeréről azt mondta, volt egy általános cél, hogy aki többet vállal az iskolában, többet is keressen. Véleménye szerint ennek megfelelően alakítják ki a teljesítményértékelés rendszerét.

A pedagógushiányról azt közölte, azt a Klebelsberg Központ kezeli.

„Nyilván vannak olyan helyek, ahol vannak betöltetlen álláshelyek, azon vagyunk, hogy ezeket is meg tudjuk oldani, és mindenhol zavartalanul el tudjon indulni a tanév” – jelentette ki.

Felmérések szerint mintegy 30 ezer pedagógus hiányozhat a közoktatásból – írja a lap.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk