Jó magyar vagy? Vásároljál atomot! – Megugrottak a paksi atomerőmű hirdetései a kormányközeli médiában

  • 2018. július 2.

Belpol

2016-ban még a hirdetéseik 60%-a, 2017-ben már 87%-a került oda, ahova kell.

Az elmúlt két évben 2,2 milliárd forintot költöttek a paksi atomerőmű reklámozására – derítette ki az Átlátszó.

Bár némiképp rejtélyes, hogy mit lehet reklámozni egy atomerőművön, vagy milyen vásárlókat igyekszik megszólítani egy atomerőmű-promó, de mindenesetre az jól látszik, hogy ilyen reklámköltése azért jócskán volt az elmúlt két évben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-nek. (Ha emlékszünk esetleg rá, ebben az időszakban voltak például az etikailag és reklámtörvényileg is aggályos, a Tv2-n 1 másodpercre felvillanó atomerőmű-promók.)

2016-ban azonban mindez „csak” 932,9 millió forintjába került a zrt.-nek, a reklámköltségek 60%-a ment 12 kormányközeli médiatermékhez. A legnagyobb arányban a Magyar Idők és a Tv2 vehette ki a részét a népszerűsítésben.

2017-ben már nagyobb volt némiképp az összeg: összesen 1,29 milliárd forint értékben kötött az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. reklám, hirdetés és promóció tárgyú szerződéseket. Ennek az összegnek viszont már 87 százaléka kötött ki a kormányközeli médiában, elsősorban a Mediaworks, a Pesti Srácokhoz köthető SA Day Kft., az MMG (Lokál, 888.hu) és a Pannon Lapok Társasága platformjain.

Figyelmébe ajánljuk

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.