Jó magyar vagy? Vásároljál atomot! – Megugrottak a paksi atomerőmű hirdetései a kormányközeli médiában

  • 2018. július 2.

Belpol

2016-ban még a hirdetéseik 60%-a, 2017-ben már 87%-a került oda, ahova kell.

Az elmúlt két évben 2,2 milliárd forintot költöttek a paksi atomerőmű reklámozására – derítette ki az Átlátszó.

Bár némiképp rejtélyes, hogy mit lehet reklámozni egy atomerőművön, vagy milyen vásárlókat igyekszik megszólítani egy atomerőmű-promó, de mindenesetre az jól látszik, hogy ilyen reklámköltése azért jócskán volt az elmúlt két évben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-nek. (Ha emlékszünk esetleg rá, ebben az időszakban voltak például az etikailag és reklámtörvényileg is aggályos, a Tv2-n 1 másodpercre felvillanó atomerőmű-promók.)

2016-ban azonban mindez „csak” 932,9 millió forintjába került a zrt.-nek, a reklámköltségek 60%-a ment 12 kormányközeli médiatermékhez. A legnagyobb arányban a Magyar Idők és a Tv2 vehette ki a részét a népszerűsítésben.

2017-ben már nagyobb volt némiképp az összeg: összesen 1,29 milliárd forint értékben kötött az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. reklám, hirdetés és promóció tárgyú szerződéseket. Ennek az összegnek viszont már 87 százaléka kötött ki a kormányközeli médiában, elsősorban a Mediaworks, a Pesti Srácokhoz köthető SA Day Kft., az MMG (Lokál, 888.hu) és a Pannon Lapok Társasága platformjain.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.