Jó magyar vagy? Vásároljál atomot! – Megugrottak a paksi atomerőmű hirdetései a kormányközeli médiában

publikálva
2018. júl. 02., 18:55
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

2016-ban még a hirdetéseik 60%-a, 2017-ben már 87%-a került oda, ahova kell.

Az elmúlt két évben 2,2 milliárd forintot költöttek a paksi atomerőmű reklámozására – derítette ki az Átlátszó.

Bár némiképp rejtélyes, hogy mit lehet reklámozni egy atomerőművön, vagy milyen vásárlókat igyekszik megszólítani egy atomerőmű-promó, de mindenesetre az jól látszik, hogy ilyen reklámköltése azért jócskán volt az elmúlt két évben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-nek. (Ha emlékszünk esetleg rá, ebben az időszakban voltak például az etikailag és reklámtörvényileg is aggályos, a Tv2-n 1 másodpercre felvillanó atomerőmű-promók.)

2016-ban azonban mindez „csak” 932,9 millió forintjába került a zrt.-nek, a reklámköltségek 60%-a ment 12 kormányközeli médiatermékhez. A legnagyobb arányban a Magyar Idők és a Tv2 vehette ki a részét a népszerűsítésben.

2017-ben már nagyobb volt némiképp az összeg: összesen 1,29 milliárd forint értékben kötött az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. reklám, hirdetés és promóció tárgyú szerződéseket. Ennek az összegnek viszont már 87 százaléka kötött ki a kormányközeli médiában, elsősorban a Mediaworks, a Pesti Srácokhoz köthető SA Day Kft., az MMG (Lokál, 888.hu) és a Pannon Lapok Társasága platformjain.

publikálva
2018. júl. 02., 18:55
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 2
    rworse
    2018. július 03., kedd 07:29
    Atomot nekik!
  2. 1
    rworse
    2018. július 02., hétfő 20:55
    Cipőt a cipőboltból!

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

„Nem kérünk bocsánatot”
Interjú „Tibi atyával”
Interjú Palkovics Lászlóval
Mi lesz az MTA-intézetekkel?
Évadnyitó melléklet
Jordán Adél, Carly Wijs, Pintér Béla színháza
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs

Narancs vélemény

Kis-Magyarország

Kultúra