Jó magyar vagy? Vásároljál atomot! – Megugrottak a paksi atomerőmű hirdetései a kormányközeli médiában

  • 2018. július 2.

Belpol

2016-ban még a hirdetéseik 60%-a, 2017-ben már 87%-a került oda, ahova kell.

Az elmúlt két évben 2,2 milliárd forintot költöttek a paksi atomerőmű reklámozására – derítette ki az Átlátszó.

Bár némiképp rejtélyes, hogy mit lehet reklámozni egy atomerőművön, vagy milyen vásárlókat igyekszik megszólítani egy atomerőmű-promó, de mindenesetre az jól látszik, hogy ilyen reklámköltése azért jócskán volt az elmúlt két évben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-nek. (Ha emlékszünk esetleg rá, ebben az időszakban voltak például az etikailag és reklámtörvényileg is aggályos, a Tv2-n 1 másodpercre felvillanó atomerőmű-promók.)

2016-ban azonban mindez „csak” 932,9 millió forintjába került a zrt.-nek, a reklámköltségek 60%-a ment 12 kormányközeli médiatermékhez. A legnagyobb arányban a Magyar Idők és a Tv2 vehette ki a részét a népszerűsítésben.

2017-ben már nagyobb volt némiképp az összeg: összesen 1,29 milliárd forint értékben kötött az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. reklám, hirdetés és promóció tárgyú szerződéseket. Ennek az összegnek viszont már 87 százaléka kötött ki a kormányközeli médiában, elsősorban a Mediaworks, a Pesti Srácokhoz köthető SA Day Kft., az MMG (Lokál, 888.hu) és a Pannon Lapok Társasága platformjain.

Figyelmébe ajánljuk

A polgármester kételkedik a pofonjáról készült felvételben, pedig létezik

Nagy János szigetszentmiklósi polgármester képviselői kérdésre nem cáfolta, hogy megütött egy helyi lakost az adventi vásárban, ugyanakkor megkérdőjelezte az erről készült térfigyelő kamerás felvétel létezését. Lapunk a vita eldöntését azzal segíti, hogy közreadja a felvétel egyik részletét. A polgármester pofonja utáni testületi ülésen a városvezetőt kötelezték arra, ha büntetőügy részese lesz, köteles arról beszámolni.