Az EBESZ-hez fordul az ellenzék a közmédia álhírei miatt

  • narancs.hu
  • 2022. február 28.

Belpol

Az orosz agresszióval kapcsolatban elferdítik a valóságot, az ellenzéki álláspontokat szövegkörnyezetükből kiragadva, azok eredeti jelentését teljesen megváltoztatva közlik.

„Az Egységben Magyarországért pártjai elfogadhatatlannak tartják, hogy az állami és a szintén közpénzből fenntartott kormányközeli média szerepet vállal a putyini háborús propaganda terjesztésében. Éppen ezért az ellenzéki szövetségi tagjai az EBESZ magyarországi missziójához fordulnak” – írja közleményben az Egységben Magyarországért. 

A hat ellenzéki pártból és a Mindenki Magyarországa Mozgalomból álló szövetség szerint nem lehet szó nélkül nézni, ahogy az állami médiában az orosz agresszióval kapcsolatban elferdítik a valóságot, a magyar ellenzéki álláspontokat pedig a szövegkörnyezetükből kiragadva, azok eredeti jelentését teljesen megváltoztatva közlik.

„Ez a gyakorlat elítélendő és különösen felelőtlen is, tekintve, hogy az Európai Unió már szankciókkal sújtja a putyini háborús propagandát terjesztő orosz médiacégeket. Amikor a hazánkkal szomszédos Ukrajnában jelenleg is sokan vesztik életüket az otthonuk védelmében, rendkívül fontos lenne a korrekt tájékoztatás és a politikai megszólalások tisztességes bemutatása. A jelenlegi háborús helyzetben az a minimum, hogy a több mint 130 milliárd forintból fenntartott állami média megfeleljen ezeknek a követelményeknek” – írják közleményben. 

Pár nappal ezelőtt Polyák Gábor, az Egységben Magyarországért médiapolitikai kabinetvezetője Facebook-oldalán szólította fel Koltay Andrást, a Médiatanács elnökét, hogy távolítsa el az MTVA vezérigazgatóját, Papp Dánielt. Az ügy miatt az LMP a Médiatanácshoz fordult. 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.