Beindította az ingyenes lapokban terjesztett kormánypropagandát a Mediaworks

  • narancs.hu
  • 2021.03.26 11:28

Belpol

Megkezdte a Fideszhez közelálló, bulvárba csomagolt propagandalapok országos terjesztését az ellenzéki vezetésű városokban a Mediaworks.

A hét második felében a Mediaworks Szombathelytől Miskolcig több százezer példányban juttatja el a City7 nevű lapcsaládot az ellenzéki irányítás alá került vidéki városok lakóinak. Olvasóink jelzése szerint Szekszárdon, Pécsett és Miskolcon már csütörtökön megjelentek a propagandaújság első példányai.

A Narancs.hu írta meg még februárban, hogy az ingyenes színes lap Tatabányán, Hódmezővásárhelyen, Szombathelyen, Szekszárdon, Szegeden, Salgótarjánban, Egerben, Miskolcon, Pécsett, Nagykanizsán kerül a postaládákba. Újdonság viszont, hogy lesz egy fővárosi mutációja is a Józsefvárosban. A Mediaworks Zrt. azokra a nagyvárosokra koncentrál, ahol Fidesz veszített a 2019-es önkormányzati választáson. Úgy tudjuk, Szekszárdon a városvezetés annyira elégedett a lap tartalmával, hogy az eddig 30 éven át hetente megjelenő önkormányzati lapot havilappá fokozta le.

Korábbi cikkünkben megírtuk: a márciusban induló 24 oldalas hetilapot három részre tagolják tartalom szempontjából: egyharmada helyi Fidesz-barát, ellenzéket ekéző szövegekből, egyharmada a Mediaworks fővárosi központjában gyártott bulvártartalomból, egyharmada reklámokból fog állni.

A lapcsalád központi szerkesztőségének vezetője Pósa Árpád lett, aki többszörösen helyt állt eddig is, bárhová vezényelte a Mészáros Lőrinc bekebelezte Mediaworks. 2017-ben a Fejér Megyei Hírlap főszerkesztését bízták rá, miután lefejezték a leggazdagabb magyarhoz került Pannon Lapok Társaságához tartozó megyei napilapok vezetését. Pósára várt a feladat helyre tenni a szerkesztőséget, miután valaki meghekkelte az Orbán Viktorral 2016-ban készült karácsonyi interjút. Pósa a Hír TV online-ban, a Délmagyarban folytatta, egy éve a Magyar Nemzet főszerkesztő-helyetteseként bizonyított alkamasságát.

A pénz láthatóan nem akadály, a fideszes médiumokat összekötő média óriáscégnél a 2019-es évi 1,4 milliárd veszteség ellenére indítják el a több százezer példányos ingyenes propaganda lapcsaládot.

 
Így néz ki a Szekszárdon terjesztett City7 címlapja
Fotó: narancs.hu

A Narancs.hu 2019-ben tárta fel a Mediaworks adásvételsorozatát, amely szerint a gázszerelőből lett milliárdos, Mészáros Lőrinc családi cége, a Talentis 7,3 milliárd forintot fizetett a Mediaworks tulajdonjogáért, mielőtt továbbajándékozta azt a kormányzati kötődésű Közép-európai Sajtó és Média Alapítványnak (KESMA) sajtóholdingnak. A Mediaworks az említett vételárnál többet is érhetett, ennek ellenére mondott le a cégről nem sokkal később a miniszterelnök falubeli barátjának cége.

A  Mediaworks a Népszabadság bezárása és számos megyei újságot birtokló Pannon Lapok Társasága bekebelezése után került közvetlenül kormányközelbe, először a Mészáros Lőrinc közeli Opus Globalhoz, majd a Talentishoz, és végül a KESMA-hoz. A Mediaworks a megyei napilapok mellett olyan újságok kiadója, mint a Nemzeti Sport, a Világgazdaság, a Menedzser Magazin, de több női magazinjuk is van. A KESMA alá a korábbi sajtóhírek alapján közel 500 magyarországi médiatermék tartozik.

Neked ajánljuk

Üzletasszony lett Orbán Ráhel

  • narancs.hu

A miniszterelnök lánya már korábban „a saját lábán állt”, néhány napja viszont férje ingatlanos cégcsoportjának egyik kft.-jét is vezeti.