Bencsik Gábor az új kata-törvényről: hát ez így elég durva

  • narancs.hu
  • 2022. július 12.

Belpol

Szerinte a fürdővízzel megy a gyerek is. 

„Hát ez így elég durva. Nem csak az adótöbblet, hanem az adminisztrációs többlet miatt. Néhányszázezer embernek most jól megbonyolítják az életét” – fogalmaz Facebook-bejegyzésben Bencsik Gábor, a kormánypárti Magyar Demokrata szerzője. 

Mint írja, afelől semmi kétség, hogy a KATÁ-s adózók köre az évek során „jóval túlszaladt” az eredetileg tervezettnél. „Egyre több ember számára az olcsó, alacsony adóval terhelt bér lehetőségét nyújtotta, holott ez a legkevésbé sem volt a célja. Ezt a már nem is kis- hanem nagykaput be kellett zárni, mert azon túl, hogy apasztotta az állami adóbevételeket, igazságtalan egyenlőtlenségeket is teremtett, egyre több ember számára lehetővé tette, hogy többé-kevésbé kiszálljanak a közteherviselésből. A KATA potyautasságra csábított, és egyre többen engedtek a csábításnak”. 

„Csakhogy most mintha a fürdővízzel a gyerek is menne” 

– írja. 

„Ezt a gyereket szellemi foglalkozásúnak mondják: ahogy a FÉSZEK Művészklub nevének feloldása sorolja: Festőművészek, Építőművészek, Szobrászok, Zenészek, Énekesek és Komédiások, meg persze írók meg filmesek meg fotósok meg mindenféle egyéb csepűrágók, akik mind boldogan éltek a kevés adó és még kevesebb adminisztráció lehetőségével. Az új szabály szerint viszont, ha a költőtől mondjuk ötezer forintért megveszi egy versét az irodalmi folyóirat, akkor szépen bérszámfejthetik az összeget – már ha az irodalmi folyóiratnak van pénze bérszámfejtőre”. 

Hozzáteszi, nem tudja, ezt a szellemi foglalkozású dolgot hogyan lehetne jól kezelni, de nem ártana megoldást találni. „Méltányos, igazságos és politikailag fölöttébb hasznos volna baráti jobbot nyújtani az egész magyar értelmiségnek”. 

Bencsik Gábor legutóbb az április 3-i országgyűlési választások után szólalt fel, akkor a közmédia elfogultsága miatt, amiért meg is kapta a magáét

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.