Beperli az állami kukaholdingot a Budapesti Közművek

  • narancs.hu
  • 2023. június 3.

Belpol

21 milliárd forintot követelnek.

A 24.hu úgy tudja, a Budapesti Közművek perre megy, mert szerintük a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. évek óta kevesebbet fizet a budapesti szemétszállításért a szerződés szerint járó összegnél. A perelt összeg nettó 21 milliárd forint, valamint ennek kamatösszegei.

Mártha Imre, a BKM vezérigazgatója szerint mintegy 15 százalékkal csökkent a nekik juttatott bevétel, pedig ez nem állami támogatásként, hanem megtermelt értékként jár nekik. A vezérigazgató szerint a fővárostól így elvont évi 4-5 milliárd forintot a nemzeti kukaholding valójában az országos ellátásban keletkezett lyukak „betömködésére” fordította. „[A főváros] lakosai és vállalkozásai azt látják, hogy az általuk befizetett összeget és a hulladékgazdálkodási munkával itt megtermelt forrást az ország más pontjain költi el az állami cég” – olvasható a cikkben.

Az NHKV szerint viszont ők minden szolgáltatási díjat határidőben vagy határidő előtt kifizetnek, elszámolási vitájuk nincs a fővárosi céggel.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.