Bicskére látogat Magyar Péter

  • narancs.hu
  • 2024. november 28.

Belpol

A Tisza Párt elnöke a botrányról elhíresült gyermekotthonba látogat, bár maga sem hiszi, hogy beengedik.

Magyar Péter holnap a bicskei gyermekotthonba látogat a Tisza Párt tájékoztatása szerint. Az intézmények jelezte látogatási szándékát, ám nem kapott pontos választ, hogy várják-e és ha igen, mivel. Ebből arra lehet következtetni, hogy nem fogják beengedni, ahogyan az elmúlt napokban más gyermekotthonokba sem. Ezek szerint, véli a párt, van takargatnivaló.

A politikus a kórházjárás után most a gyermekotthonokat nézi meg, Európai Parlamenti képviselőként ehhez joga van - valójában be sem kellene jelentenie a látogatási szándékát, a bebocsátása ugyanis nem ettől függ. Miskolcon és Tiszadobon képeket tudott készíteni az épületben, beszélni azonban nem tudott sem a lakókkal sem az ott dolgozókkal, Nyírszőlősre azonban már be sem jutott.

A Bicskei Gyermekotthon szimbolikus, hiszen Magyar Péter politikai karrierje voltaképp az ott kirobban botránytól eredeztethető. Novák Katalin ezen gyermekotthon igazgatójának adott kegyelmet, miközben az igazgató tudott az intézményen belüli abúzusokról, de nem lépett fel ellenük. A botrány hatásása kellett lemondania Novák Katalinnak és Varga Judit igazságügyi miniszternek, Magyar volt feleségének, aki ellenjegyezte az elnöki kegyelmet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.