A Tokaj-Zemplén térség fejlesztéséért felelős kormánybiztossá nevezték ki Waberer Györgyöt, az állítólag 13. leggazdagabb magyart, aki 2016-ban szállt ki a nevét viselő Waberer's International Nyrt. kamioncégből, írja a hvg.hu.
Feladata a kormányhatározat szerint az, hogy összehangolja a térséget érintő projektek előkészítését és végrehajtását, együttműködve az ottani településekkel, a megyei önkormányzattal és a kormányhivatallal. Közreműködik a fejlesztéshez szükséges pénz előteremtését és a Tokaji Borvidéket érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában, turisztikai projektek előkészítésében, munkahelyteremtő helyi beruházások tervezésében, a szükséges társadalmi és kormányzati egyeztetésekben, továbbá „a térség megtartóerejének növelését elősegítő közösségi, társadalmi környezet-javítására irányuló döntések előkészítésében és végrehajtásában”.
Ennek érdekében ő lesz a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanács megválasztott elnöke, együtt kell működnie a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és az azt felügyelő Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnökkel is. Bár Wáberer György vagyonát a leggazdagabbakról szóló összeállítás készítői 92 milliárd forintra becsülik, nem „társadalmi munkában” lesz kormánybiztos: havi 1,75 milliós államtitkári juttatást kap a munkáért.
"Wáberer Györgyöt már 2003 óta a tíz leggazdagabb magyar közé sorolják, és a legbefolyásosabb magyarokat soroló listákon is rendre előkelő helyet foglal el, amit nem csupán 80–90 milliárd forint közé becsült magánvagyonának köszönhet. Az üzletember 'szeret politikai körökben mozogni', ahogyan egyik iparági forrásunk fogalmazott, talán ezért is rendezte be irodáját az egyik Kossuth téri bérházban. Wáberer már az MSZP-kormányok ideje alatt is kereste a jó kapcsolatokat (2005-ben és 2009-ben is magas rangú állami kitüntetést kapott a szocialista kormánytól), 2010 után pedig igen látványosan javult érdekérvényesítő képessége. (...) Wáberer már 2010 nyarán elérte a Nemzetgazdasági Minisztériumnál, hogy megemeljék az adómentesen adható napidíj mértékét, és azt is, hogy a fuvarozók visszaigényelhessék a gázolaj jövedéki adójának egy részét. Csupán ez utóbbi intézkedéssel éves szinten mintegy 250 millió forintot spórolt meg a Waberer’s. A kereskedelmi gázolajárért korábban is lobbizott Wáberer, ám míg 'a Bajnai-kormánynál nem volt fogadókészség', Matolcsyékkal könnyebben megtalálták a közös hangot. 2011-ben Wáberer György bekerült a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökségébe, egy évvel később pedig a frissen államosított Rába igazgatóságába is. 2013 tavaszán a Waberer’s International volt az első magyar cég, amellyel stratégiai megállapodást kötött a kormány. A fuvarozók pedig egyre több kedvezményben részesültek: az újonnan bevezetett e-útdíj egy részét visszaigényelhetik, csökkentették a gépjárműadót, és tovább emelték a napidíjak adómentességét. A kormány a sofőrhiány enyhítésére 2013-ban elkezdte támogatni a sofőrképzést, később pedig ötmilliárdos programot hirdetett, melynek keretében hatezren kapnak ingyenes kamionos képzést" – írtuk 2016-ban, amikor Wáberer kiszállt a kamioncégből.
Majdnem az égig – Miért adták el a Waberer'st?
A tulajdonosok azzal indokolták a váltást, hogy eltérően képzelték el a tőzsdei bevezetést. A Narancs azonban úgy értesült, hogy az ok a cég romló teljesítménye és egy rossznak bizonyuló üzleti döntés volt. Wáberer György a Volán Tefu informatikai irodavezetője volt 1993-ban, amikor munkahelyére már harmadszor írtak ki privatizációs pályázatot.