Budapest díszpolgára lett Iványi Gábor, Keleti Ágnes és Bodrogi Gyula

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. november 17.

Belpol

Ma úgy védjük meg a várost, hogy lebontjuk a falakat, amit a gyűlöletből, hazugságból és a kevesek kiváltsága érdekében emelnek - mondta Karácsony Gergely főpolgármester. 

Budapest a nemzet fővárosa, jövője nem múlhat pártszimpátián és önös hatalmi érdekeken - jelentette ki Karácsony Gergely főpolgármester, amikor a főváros napja alkalmából díszpolgári címeket és elismeréseket adott szerdán Budapesten.

Közölte: olyanok kezében van a holnap kulcsa, akik ma gyakran ellenszélben tudnak maradandót alkotni, akik friss gondolatokat tudnak mondani, így sokat tesznek Budapestért.

Nekik fejezi ki a főváros napja alkalmából a háláját a város, mert munkájuk, szakértelmük és lelkesedésük pajzsot emel minden ártó szándékkal szemben.

A főváros díszpolgári címet adományozott Adamis Anna dalszövegírónak, költőnek, Keleti Ágnes ötszörös olimpiai bajnok úszónak, Bodrogi Gyula Kossuth-díjas színművésznek, Iványi Gábor lekésznek, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség elnökének és Novák Ferenc Kossuth-díjas koreográfusnak.

Posztumusz díszpolgári címet adományoztak Ráday Mihály Kossuth-díjas operatőrnek, Perczel Anna építésznek és Tandori Dezső Kossuth-díjas költőnek.

Pro Urbe Budapest díjat kapott Hernádi Judit és Máté Gábor színművész, Pintér Béla író, rendező, Kirschner Péter, a Magyar Zsidó Kulturális Egyesület elnöke, a Fészek Művészklub, valamint "Beke" Farkas Nándor, a 100 Tagú Cigányzenekar elnök-menedzsere.

A főpolgármester úgy fogalmazott: Budapest hídfőállás, sziget egy olyan közegben, ahol a hatalom ismét teljes központosítására törekszik, és politikai sikerét a valósághajlítás mellett frusztrációra, félelemre, az önzésre és a bezárkózásra akarja alapozni.

"Ám Budapest megvédi magát az önös hatalmi érdekekkel szemben és a hegemóniára törő hatalomnak nincs esélye maga alá gyűrni a várost" - tette hozzá.

Karácsony Gergely azt mondta: régen úgy védték meg a városokat, hogy falakat építettek köréjük. "Ma viszont úgy védjük meg a várost, hogy lebontjuk a falakat, amit a gyűlöletből, hazugságból és a kevesek kiváltsága érdekében emelnek a szabadság, az igazság és a többség útjába."

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.