A Budapest Fejlesztési Központ folytatná a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének előkészítését

  • narancs.hu
  • 2020. március 27.

Belpol

Ezért az állam azt akarja, hogy a Budapesti Közlekedési Központ adja át a projektet. Így a vasúthatósági engedélyek megszerzése és a kiviteli tervek elkészítése lehet a beruházás következő lépése a főváros támogatása esetén.

Az állam folytatná a fővárosi önkormányzattól átvéve a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének előkészítését a XVI. kerület polgármestere, valamint fideszes országgyűlési képviselőjének javaslatára – tudatta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) pénteken az MTI-vel.

Kovács Péter polgármester és Szatmáry Kristóf javaslatára a Miniszterelnökség levélben fordul a Fővárosi Önkormányzathoz és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) következő ülésén kezdeményezi, hogy a Budapesti Közlekedési Központ adja át a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése és a HÉV felújítása kapcsán rendelkezésre álló terveket és dokumentumokat a BFK-nak – olvasható a közleményben.

Mint írták, az átadást követően a BFK folytatná a tervezést egységesen kezelve az agglomerációs és budapesti fejlesztési szempontokat.

A Budapest Fejlesztési Központ emlékeztetett, hogy Tarlós István idején a fővárosi önkormányzat 2017-ben kezdte meg a projekt előkészítését és az elmúlt években jelentős összeget fordított a feladatra. A tervezés befejezéséhez szükséges összegek azonban a főváros költségvetésében idén már nem szerepelnek.

Mint kiemelték, annak érdekében, hogy a mostanáig elvégzett munka és tervek ne vesszenek kárba, a Miniszterelnökség – támogatva Szatmáry Kristóf, a körzet országgyűlési képviselője és Kovács Péter XVI. kerületi polgármester javaslatát – kész folytatni a beruházás előkészítését a teljes vonalra kiterjedően.

A szentendrei, csepeli és ráckevei HÉV-vonalak egyesítésével létrehozni tervezett 5-ös metró, mint elsődleges prioritást élvező HÉV-fejlesztési program kapcsán megindult munka nem zárja ki és nem akadályozza a gödöllői HÉV fejlesztésének és 2-es metróval való összekötésének előkészítését – írták, hozzátéve, hogy ez a keleti agglomerációból ingázók és az érintett fővárosi kerületek lakói számára teheti a jövőben lehetővé, hogy átszállás nélkül, gyorsabban érjék el a belvárost.

Közölték, a vasúthatósági engedélyek megszerzése és a kiviteli tervek elkészítése lehet a beruházás következő lépése, amelyet a főváros támogatása esetén így az állam a BFK útján kész elvégezni.

A közleményben kitértek arra is, hogy a klímavédelmi és közlekedésfejlesztési célok elérése érdekében érdemes és indokolt Budapest közlekedésfejlesztési terveiben szereplő kötöttpályás fejlesztések előkészítésén tovább dolgozni és a lehető legtöbb európai uniós forrást biztosítani a megvalósításra.

Figyelmébe ajánljuk