Cseh Katalin vezetése alatt egyetlen forint EU-s támogatást sem kapott a cége

Belpol

A kormánypárti média nyár közepe óta folytat lejárató kampányt a momentumos EP-képviselő ellen, de már az alapállítás sem stimmel. 

A Magyar Narancs heti nyomtatott lapszámában részletgazdag cikkben dolgozzuk fel a "Cseh Katalin-ügyet".

A kormánypárti média nyár közepe óta változó gyakorisággal közös lejárató cikkeket a momentumos politikusról. Ezek fő állítása, hogy Cseh Katalin trükkös pályázatokkal 4,8 milliárd forintnyi EU-s támogatást "zsebelhetett be" saját cégén és haveri vállalkozásokon keresztül.

Azt nyilvánosan hozzáférhető információk alapján viszonylag könnyű ellenőrizni, hogy Cseh Katalin mennyi uniós támogatást vett fel. Cseh 2013. január 25. és 2018. január 10. között volt ügyvezetője és egyedüli tulajdonosa a Pannónia Nyomda Kft.-nek. A Pannónia Nyomda által elnyert uniós projektekről a pályázat.gov.hu-n tájékozódhatunk:

 
Forrás: palyazat.gov.hu 

Látható, hogy a Pannónia Nyomda két pályázatra közel 286 millió forint támogatást kapott. Azonban a támogatási döntés időpontja mindkét esetben Cseh Katalin cégtől való távozása utánra esett. Támogatási döntés hiányában természetesen kifizetés sem történhetett, tehát teljesen biztosan állíthatjuk, hogy Cseh Katalin ügyvezetése alatt a cége egy árva eurocentnyi uniós támogatást sem nyert és így nem is vett fel EU-s pénzt.

Az első, 68,1 milliós pályázathoz annyi köze volt a későbbi EP-képviselőnek, hogy azt még az ő vezetése alatt, 2016-ban nyújtották be.

 
A Pannónia Nyomda budapesti székhelyén
Fotó: Németh Dániel 

A szintén nyilvánosan hozzáférhető éves beszámolókból az is kiderül, hogy bár a Pannónia Nyomda jól működő cég volt 2013 és 2018 között (többnyire évi félmilliárd forintot meghaladó bevétellel és bizonyos években 10 millió forint feletti nyereséggel), Cseh Katalin osztalékot egyszer sem vett ki  a vállalkozásból, a profitot az eredménytartalékba forgatta be.

A Magyar Narancs digitális előfizetéssel is olvasható cikkéből kiderül még, 

  • hogy miként csinált a kormánypárti sajtó 4,8 milliárdot a Cseh által elnyert nulla forint uniós pénzből,
  • hogy ki áll a Cseh Katalin-ügyet kirobbantó bennfentes.net mögött,
  • hogy miért létesített Cseh Katalin vállalkozása több másik céggel azonos helyszíneken fióktelepeket,
  • hogy miként cáfolják a Pénzügyminisztérium és az Innovációs és Technológiai Minisztérium hivatalos levelei a Magyar Nemzet által sejtetett visszaéléseket,
  • hogy milyen furcsaságot nem vettek észre a lejárató cikkek szerzői Csehék egyik pályázatában,
  • és hogy miért kereste a NAV Bűnügyi Főigazgatósága a ferencvárosi önkormányzatot az ügyben.

Keresse a hetilapot az újságárusoknál vagy fizessen elő és kattintson a cikkért:

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.