Jámbor András: Czeglédy visszavehetne az arcából, nem antidemokratikus, ha valaki visszalép a másik javára

  • narancs.hu
  • 2021. október 1.

Belpol

A politikus szerint Czeglédynek és a DK-nak a második forduló intézményével van baja. Állítása szerint a párt megfúrta, hogy az egyéni jelölteknél is legyen.

„Egészen elképesztő az a kampány, amibe az első forduló után a DK különböző arcai kezdtek a még állva maradt jelöltekkel szemben, valamiféle antidemokratikus fordulatnak beállítva a lehetséges visszalépéseket és a második forduló intézményét” – írja Jámbor András a Facebook oldalán. A nyolcadik kerület előválasztási győztese Czeglédy Csaba korábbi, Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter egyezkedését elítélő posztjára reagálva.

Jámbor szerint Czeglédy „visszavehetne az arcából”, „miután Szombathelyen úgy nyert 176 szavazattal, hogy ehhez a Fidesz-propagandája segítette hozzá, amikor őt jelölte ki az Ördög Ügyvédjének”. Jámbor leírja, hogy ő abban a hitben volt, hogy konszenzus van az ellenzéki pártok között abban, hogy a Fidesz egyfordulós választási rendszere antidemokratikus intézmény. Czeglédy posztjában arra utal, hogy Karácsony Gergely erőltette ki, hogy legyen az előválasztás miniszterelnök-jelölti szavazásának második fordulótja is de Jámbor szerint ez nem igaz. Jámbor felteszi a kérdést: „Nem az a normális, ha van második forduló? Nem inkább az a baj, hogy a DK megfúrta, hogy az egyéni jelölteknél is legyen második forduló?”

„Másrészt azok a DK-sok, akik azt mondják most, ha Márki-Zay vagy Karácsony visszalép, az nem demokratikus, azok mit gondolnak a DK-Jobbik alkuról, aminek következtében 31 helyen lépett vissza egymásnak ez a két párt? Vagy talán 2018-ban is antidemokratikus volt, amikor a DK és az MSZP nem indított egymás ellen jelölteket?” – jegyzi meg Jámbor András.

Az újságíróból lett politikus posztját azzal zárja, hogy szerinte nem az az antidemokratikus, ha valaki visszalép, hanem az, „ha egyesek megnehezítik a honfitársaink, az ellenzéki választók szavazását!”

(Facebook/Jámbor András)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.

Crescendo úr

A Semiramis-nyitánnyal kezdődött koncert, és a babiloni királynőről szóló opera szimfonikus bombákkal megtűzdelt bevezetője rögtön megalapozta az este hangulatát. Szépen adta egymásnak a dallamokat a klarinét, a fuvola, a pikoló, a jellegzetes kürttéma is könnyed fesztelenségét domborította Rossini zenéjének, akit a maga korában Signore Crescendónak gúnyoltak nagy ívű zenekari hegymászásai okán. A Danubia Zenekarra a zárlatban is ilyen crescendo várt.