Cserélni kell a hármas metró üléseit

  • narancs.hu
  • 2022. szeptember 27.

Belpol

Minden kilencedik-tizedik ülés cserélni kell az alig néhány éves szerelvényeken. 

Vállalkozót keres a BKV a hármas metróvonalra néhány éve gyártott orosz metrókocsik üléseinek javtására, illetve cseréjére, aminek hátterébe visszatérő konstrukciós hiba áll – írja a Népszava. A kiírás értelmében minden kilencedik-tizedik ülést cserélni kell az alig néhány éves szerelvényeken. A lap megkereste a BKV-t a tenderrel kapcsolatban, de egyelőre nem kapott választ. 

Az ajánlattevőnek kötelezettséget kell vállalnia arra is, hogy jótállás keretében felmerült hiba esetén 2 munkanapon belül garanciális hibaszemlét tart, valamint a lehető leghamarabb elvégzi a javítást. A Népszava szerint, ha a szerelvényeket gyártó orosz Metrowagonmashtól is megkövetelték volna ugyanezt, akkor erre a szerződésre nem lenne szükség, hiszen a vállalat a garancia keretében javítaná az üléseket. 

A metrókocsi falai mentán, hosszában elhelyezett üvegszálas műanyagból készült, kivehető betétes, félemény ülések elvileg vandálbiztosnak készültek, de ezzel szemben a normál terhelés sem bírják. A leszállítást követő évben megjelentek az első repedések, ami a szakértők szerint „a szerkezet megerősítésének igényére felhívó, figyelmeztető jel”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.