Vállalkozót keres a BKV a hármas metróvonalra néhány éve gyártott orosz metrókocsik üléseinek javtására, illetve cseréjére, aminek hátterébe visszatérő konstrukciós hiba áll – írja a Népszava. A kiírás értelmében minden kilencedik-tizedik ülést cserélni kell az alig néhány éves szerelvényeken. A lap megkereste a BKV-t a tenderrel kapcsolatban, de egyelőre nem kapott választ.
Az ajánlattevőnek kötelezettséget kell vállalnia arra is, hogy jótállás keretében felmerült hiba esetén 2 munkanapon belül garanciális hibaszemlét tart, valamint a lehető leghamarabb elvégzi a javítást. A Népszava szerint, ha a szerelvényeket gyártó orosz Metrowagonmashtól is megkövetelték volna ugyanezt, akkor erre a szerződésre nem lenne szükség, hiszen a vállalat a garancia keretében javítaná az üléseket.
A metrókocsi falai mentán, hosszában elhelyezett üvegszálas műanyagból készült, kivehető betétes, félemény ülések elvileg vandálbiztosnak készültek, de ezzel szemben a normál terhelés sem bírják. A leszállítást követő évben megjelentek az első repedések, ami a szakértők szerint „a szerkezet megerősítésének igényére felhívó, figyelmeztető jel”.